Kun je de inhoud van je darmen van buitenaf ruiken zonder een scheet te laten?

Dit is een nogal bizar, maar vanmiddag dacht ik de hele tijd dat ik hondenpoep onder m'n schoenen moest hebben, want het stonk enorm. Ik zag niets zitten en dacht dat het de persoon die naast me zat moest zijn.

Alleen zojuist op de wc rook ik weer die sterke lucht. Het was me dus zelf, maar dan ook mijn eigen ontlasting (heb ook nog nooit zo'n vieze rare lucht gehad). Maar ik weet zeker dat ik vanmiddag geen scheet gelaten heb.

Ontsnapt een scheet dan toch zonder geluid of ruik je dat gewoon door je lichaam heen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Alleen in dat uur rook ik het ook meerdere keren. Dus niet eventjes één keer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha zo grappige vraag!
XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooie tags hoor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahahaaaa idd ;D

Het beste antwoord

Iedereen laat zo'n vijftien winden per dag. Zachte en harde. Soms merk je niet eens dat je een windje laat. Winden houden wetenschappers zelfs bezig. Er is nl. onderzoek gedaan of het inhouden van winden slecht is.

Een wind zegt alles over het eetgedrag. Wat je eet én hoe veroorzaakt het probleem. Wie bijvoorbeeld gehaast eet en slecht kauwt, bezorgt zijn darmen overwerk. De winderigheid veroorzaakt ook klachten als een opgeblazen gevoel en opboeren.

Van de Nederlanders in het onderzoek geeft 40 procent aan dat zijn winden ruiken naar rotte eieren. Dit wijst op een slechte eiwitvertering als gevolg van een te veel aan dierlijke eiwitten. Darmbacteriën die van eiwitten leven, gaan extra groeien. De darmbacteriën produceren giftige afvalstoffen die een slechte adem, vermoeidheid en hoofdpijn kunnen veroorzaken.

Ruikt een wind zurig? Dat is het gevolg van gisting in de darmen. Door een te veel aan koolhydraten als suikers ontstaat gisting. Ook het eten van fruit na de maaltijd of de combinatie fruit en rauwkost veroorzaakt gisting.

De hardheid van de wind onthult veel. Een zachte wind duidt op een vetverteringsprobleem. Hard klinkende winden komen voor bij een slechte koolhydraatvertering.

En tenslotte als antwoord op je vraag: je in anus zit een kringspier die alles stevig binnenhoudt. Je kunt de inhoud van je darmen niet 'zomaar' ruiken. Tenzij de persoon een stoma heeft, dan kan dat wel eens gebeuren. Of de persoon is incontinent van ontlasting. Is ook heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

er kan continu lucht uit je gat komen zonder dat je het weet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een scheet kan (en zal) inderdaad ontsnappen zonder geluid te maken. Je hoeft het ook niet te voelen dat dit gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt dat toch een scheet gelaten, zonder dat je dat gemerkt hebt. Dit kan gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons in de familie noemen ze dat SLUIPMOORDENAARS!

Toegevoegd na 43 seconden:
Dus je kunt ze ruiken en stinken erg.