Hoelang blijft een misschien gekneusde neus pijnlijk?

Ik ben afgelopen donderdag in het zwembad in de wildwaterbaan ergens hard tegenaan gebotst met m'n neus. Je ziet er niet echt iets van, er zit alleen een bobbel op m'n neus die er volgens mij niet hoort, maar het is wel pijnlijk. Het is niet zo dat ik er constant last van heb, maar wel als je 'm aanraakt (ik weet dat dan de tip is "raak 'm niet aan" maar dat doe je soms gewoon perongeluk of iemand anders doet dat), of als je de huid rondom aanraakt. Vooral met het reinigen van m'n gezicht had ik er last van.
Hoelang blijft dit zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
39.3K

Antwoorden (3)

Kan best wel eventjes duren. Er zitten onderhuids bloeduitstortingen en je neus kan niet zwellen, zoals een enkel of arm. Daarom voelt de huid gespannen.
Wat een heel goed geneesmiddel is, is Arnicazalf. Te koop bij drogist of apotheek. Smeer dit meerdere malen per dag en zeker 's nachts op de zere plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, Arnica. Helemaal niet aan gedacht, hebben wij nog wel ergens in huis liggen denk ik.
Ben je er mee naar de dokter geweest? Als er namelijk een bult op zit, zou er een breukje kunnen zitten. Als dat zo is dan duurt het nog even voordat de pijn weg is.
Als je neus gekneusd is, heb je zeker een dag of 5 - 7 pijn is mijn ervaring. Probeer de neus af en toe te koelen, dan trekt de pijn wat weg. Ook een pijnstiller kan geen kwaad.
succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een kneuzing kun je best lang last hebben, drie tot zes weken, hoewel letsel in het gelaat doorgaans wel vrij snel geneest door de goede doorbloeding. Je neus zou ook gebroken kunnen zijn als die bobbel wat hoger zit.

Kun je goed door je neus ademen en staat je neus niet scheef dan hoeft er niets aan gedaan te worden, ongeacht of het een kneuzing of een fractuur is. Als je zekerheid wilt kun je natuurlijk altijd je huisarts even laten kijken. Arnicazalf is inderdaad een heel goede tip bij kneuzingen. Paracetamol is ook bruikbaar als pijnstiller.