Klacht doen voor twee foute behandelingen aan mijn kiezen, bij mijn oude tandarts. Waar kan ik klacht indienen?

Mijn oude tandarts heeft twee kiezen helemaal fout behandeld.
Inmiddels heb ik mij een betere tandarts gezocht die het goed met mijn kiezen bedoeld en mij gaat helpen dat weer te herstellen wat mijn oude tandarts stuk heeft gemaakt.
Ik heb een begroting gekregen van mijn nieuwe tandarts,en dit is een zo grote bedrag dat ik dat niet in mij eentje betalen kan,daarom wil ik nu klacht indienen bij mijn oude tandarts,om zo mijn nodige behandelingen te kunnen betalen
Mijn oude tandarts heeft mij aan een kies twee keer wortelkanalbehandeling gemaakt en dat had niet mogen zijn,zij heeft mij zo veel van mijn kies verwijderd dat er geen brug of kroon meer op kan en dan is ook nog de tijdelijke vulling er helemaal uitgebroken,loop dus nu met een diepe lelijke gaatje rond wat niet meer hersteld kan worden,die bedoeling was er eigenlijk om een kroon op te zetten,dit kan dus nu niet meer nu heb ik een implantaat nodig en deze zijn 2000 euro.
Bij mijn andere behandeling bij een andere kies heeft ze mij ook een kroon opgezet maar zo fout gezet dat ik er steeds pijn heb en deze kroon is nu helemaal zwart omdat mijn tandvlees er onder steeds aan onsteken is omdat die kroon niet goed is gezet.
Het is een grote drama en ik wil daarvoor klacht indienen zodat ik mijn nieuwe kroon en mijn implantaat kan betalen.
Weet iemand waar ik hier over klacht indienen kan zo dat ik mijn betaalde geld bij mijn oude tandarts terug kan krijgen zodat ik bij mijn nieuwe tandarts de behandeling kan betalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit kan bij het medisch tuchtcollege. zie link als u in het gelijk wordt gesteld, dan kunt u te maken kosten op uw oude tandarts gaan verhalen.

Bronnen:
http://www.xs4all.nl/~advocare/folder55.htm

Je kunt terecht bij het NMT, de Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde, zie link. Zij hebben ook het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP, tel: 0900 20 25 012, € 0,15 per minuut), die je goed kan informeren.

Bronnen:
http://www.tandartsennet.nl/patienteninfo/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100