Stel, je hebt afschuwelijke dorst en geen water. Je hebt wel een fles plantaardige olie. Kun je dat dan ook drinken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik nou ook altijd, ben ik een.stuk aan.het fietsen , wil ik mijn fles water pakken, blijkt ik alleen slaolie bij me te hebben

Het beste antwoord

Olie is geen vervanger voor vocht en zelfs meer dorstwekkend. Daarbij kan het laxerend werken waardoor je nog meer vocht verliest. Je kunt iets in je mond doen om op te sabbelen, een kiezeltje of iets dergelijks waardoor je speekselafgifte wat wordt geprikkeld. Olie is dus geen goed alternatief
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Natuurlijk kan dat! Lijkt me alleen een heel erg slecht idee! :s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij, antwoord klopt gewoon
Je kunt dit best drinken, maar je dorst gaat er niet van over. Die olie is namelijk een vet en geen vocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is vloeibaar dus grote kans dat je het kan drinken als je de dop eraf haalt. Ik denk dat je er zieker van wordt (dus overgeven) van het drinken waardoor jouw situatie achteruit gaat ipv vooruit. Heb je al dorst en ga je nog meer vocht verliezen door overgeven, diarree of bloedverlies raak je t.z.t. in shock en dan is het een nare situatie geworden en was de beginsituatie nog zo slecht niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Culinaire olie kun je gewoon drinken maar je krijgt een +1 voor de overweging dat je de boel alleen maar erger zou maken met diarree, braken etc.