Herkent iemand dit of weet iemand wat dit is?

Al mijn hele leven ben ik lichamelijk heel gevoelig ofzo. Veel mensen prikken bijvoorbeeld elkaar of knijpen zachtjes in de vorm van stoeien. Maar als iemand mij aanraakt en er ook maar een beetje kracht op zet, heb ik minstens 3uur pijn op die plek. Ook als ik een beetje tegen iets aanloop springen de tranen in mijn ogen. Ik ben het echt heel zat om zoveel pijn te hebben telkens terwijl andere mensen het niet eens voelen. Ook begrijpt mijn omgeving me niet en denken ze dat ik me aanstel.

Ps: Het is op mn hele lichaam gevoelig en pijnlijk.

Ps: ik heb rare gewrichten, mijn vingers gaan vaak uit de kom en als ik bijvoorbeeld brood snijd, heb ik steken in mijn pols. Ik zak ook vaak door mijn enkels en mn knieen kraken. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt er op dat je signalen heftiger reageert als gemiddeld.
DIT IS GEEN AANSTELLERIJ.
Het kan een vorm zijn van hypersensitiviteit, autisme of een ander proces waar de demping van een signaal in de hersenen niet goed geschiedt.
Het overstrekt zijn kan daar los van staan, maar als ik je verhaal hoor moet ik denken aan een stevig vitamine B gebrek. maar ook vit D kan wel eens een probleem zijn.
Een goed bloedonderzoek vertelt veel, Calcium speelt in dit proces mee maar dit wordt deels geregeld door Vit D (cholecalciferol).
Een onjuiste calciumhuishouding kan ook gevoelstoornissen geven , net als vit uit de B groep.
DUS NAAR DE DOKTER EN EEN UITGEBREID BLOEDONDERZOEK, vooral ook op bloedbeeld , Hb , vit 12 en vit D en mineralen (Ca, K, Fe) en leverfunctie. ALAT en ASAT, en creatinine (nierfunctie).
Ben je geel in je gezicht en niet van Aziatische origine,
zou ik ook het bilirubine laten testen (kan allemaal in een bloedonderzoek)
Voor je huisarts is bovenstaande gesneden koek.
Het kan handig zijn , lichamelijke dingen uit te sluiten of bij te stellen, zodat verder onderzoek op de overgebleven factoren ingezet kan worden en je sneller geholpen kunt worden.
DOE er dus wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt wel heel veel op het hypermobiliteitssyndroom. Informatie erover is te lezen op o.a.: http://www.lotgenootje.nl/informatie/?page_id=22
http://www.tlichtpuntje.be/hypermobiliteitssyndroom/Vragen_over_HMS.htm
http://www.hms-edsplatform.nl/
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/27192-hypermobiliteitssyndroom.html
Ga naar je huisarts en praat er over!
Amadea
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
De symptomen van het HMS zijn over 2 groepen verdeeld:
1. De symptomen geassocieerd met de hypermobiliteit van gewrichten;
2. De symptomen geassocieerd met de broosheid van het weefsel.
De symptomen van de tweede groep zijn onder andere huidproblemen en het snel kneuzen van gewrichten en spieren.
Zie ook http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/HypermobiliteitlHMSEDS/list_messages/59650/1
Amadea
13 jaar geleden
Hier een fragment uit het Viva-forum: Huidpijn herken ik ook. Had er nog nooit van gehoord, maar met name de huid op mijn bovenarmen is erg gevoelig. Kan er niet tegen daar vastgepakt te worden. Doet meteen erg zeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus Amadea.