hoe kan het dat ik ineens van oude schoenen zoveel blaren krijg?

Ik krijg de laatste weken steeds blaren onder mijn voetzolen. Daarvoor nooit last van. Het beperkt zich ook niet bij het dragen van een bepaalde schoen maar ontstaat bij iedere schoen die ik langer dan een uur aan heb. Ook wanneer ik sokken draag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uw voeten zijn waarschijnlijk gevoelig geworden, nadat u de eerste keer blaren op hebt gelopen. Deze eerste blaren kunnen veroorzaakt worden door een bepaald drukpunt in een van uw schoenen. Een punt waar een beschadiging zit bijv. Uw voeten hebben vervolgens tijd nodig, om goed te herstellen van de blaren. Als de voeten nog niet volledig hersteld zijn, zijn ze extra gevoelig, om weer blaren op te lopen. Heeft wellicht dus niet te maken met al uw schoenen, maar meer met het feit, dat uw voeten gewoon rust nodig hebben.

Een blaar is een reactie van de huid op een constante plaatselijke druk van buitenaf. Dat kan door een slechte pasvorm van je schoenen (ook uitgelopen schoenen) ontstaan maar ook door plooien of naden in je sokken. Warmte versterkt dat proces. Je vertelt er niet bij of je veel loopt maar dat moet haast wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100