hoe kan het dat ik ineens van oude schoenen zoveel blaren krijg?

Ik krijg de laatste weken steeds blaren onder mijn voetzolen. Daarvoor nooit last van. Het beperkt zich ook niet bij het dragen van een bepaalde schoen maar ontstaat bij iedere schoen die ik langer dan een uur aan heb. Ook wanneer ik sokken draag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Uw voeten zijn waarschijnlijk gevoelig geworden, nadat u de eerste keer blaren op hebt gelopen. Deze eerste blaren kunnen veroorzaakt worden door een bepaald drukpunt in een van uw schoenen. Een punt waar een beschadiging zit bijv.

Uw voeten hebben vervolgens tijd nodig, om goed te herstellen van de blaren. Als de voeten nog niet volledig hersteld zijn, zijn ze extra gevoelig, om weer blaren op te lopen.

Heeft wellicht dus niet te maken met al uw schoenen, maar meer met het feit, dat uw voeten gewoon rust nodig hebben.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een blaar is een reactie van de huid op een constante plaatselijke druk van buitenaf. Dat kan door een slechte pasvorm van je schoenen (ook uitgelopen schoenen) ontstaan maar ook door plooien of naden in je sokken. Warmte versterkt dat proces. Je vertelt er niet bij of je veel loopt maar dat moet haast wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik loop elke week een keer of 3 een kilometer of 14. Maar ik heb dus inderdaad verschillende schoenen aan gehad de laatste tijd en speciale sokken zonder naden.