Als je inventariseert wat je bewonderd in een ander, dan kun je je eigen talenten ook ontdekken. Je kunt alleen maar in een ander herkennen wat ook in jou aanwezig is.

Als je een lijstje maakt van wat je bewonderd in een ander en daarna kijkt wanneer je zelf die eigenschappen ook hebt gebruikt, dan kun je erachter komen wat bij jou zelf aanwezig is als talent. Vervolgens is de kunst natuurlijk om de talenten te ontwikkelen.

Op de site hieronder staat tips hoe je talenten kunt ontdekken en ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is eigenlijk heel simpel: door allerlei dingen uit te proberen die je leuk lijken. En dan kijken wat bij je past en waar je ook nog goed in bent.

Er zullen vast wel dingen zijn waar je goed in bent, maar die je eigenlijk helemaal niet leuk vind. Dat soort latente talenten, daar heb je weinig aan. Die kun je rustig links laten liggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En misschien moet je iets proberen wat je totaal niet leuk lijkt! Als iemand iets voorstelt, en je denkt "Hè bah, dat lijkt me nu echt niet leuk", moet je het misschien toch eens proberen, wie weet is dat wel echt je talent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles stevig uitproberen tot je er de balen van hebt. Dan twee weken wat anders gaan doen en kijken of je er weer zin in hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Noagrietje;

Daar kom je niet achter, want zodra je een talent benut is het niet meer latent.