Is er nog een manier om te groeien o deze leeftijd?

Zaterdag word ik achttien jaar en ben nu 1.62(?). Is er nog een of andere manier om langer te worden? Ik heb steeds meer moeite met mijn lengte..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Als je van het vrouwelijk geslacht bent dan zit er geen lengtegroei meer in. Hoge hakken dragen is een oplossing. Je benen laten breken en in stellages uit laten rekken (een zeer pijnlijke behandeling) lijkt mij niet noodzakelijk. Dat wordt soms gedaan bij mensen met dwerggroei. Maar jouw lengte is redelijk normaal!
Amadea
11 jaar geleden
Tjonge.. zo zie je maar.. Ik ben (vrouw) 1.89 en ben ook niet blij met mn lengte.. Nooit iets mee gedaan, maar kan ermee leven...
Hoop dat jij dat ook kan gaan doen.
Denk dat het de moeite waard is om na te vragen bij huisarts. Vrouwen groeien nog wel wat langer door dan mannen. Ikzelf groeide ook nog na mijn 18e, jij waarschijnlijk ook nog wel.
Laat je dan ook goed informeren over bijwerkingen. Internetfora gonzen van de geruchten over onvruchtbaar worden na het nemen van groeihormonen.
Gefeliciteerd trouwens met je 18e verjaardag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In delen van Azië en Afrika doen ze ringen om de nek. Hiermee word je nek opgerekt en word je dus ietsje langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
haha, nou dat lijkt me echt een heel erg slecht idee, als je die ringen af doet, breek je je nek, en ben je dood.
Je uiteindelijke lengte is genetisch bepaald, daar kan je niets aan veranderen. Net zomin als aan andere uiterlijke kenmerken. Dat hoort nou eenmaal bij je.

Maar waar je wel mee kan groeien is je eigen persoonlijkheid. Vertrouwen hebben in jezelf en in jouw capaciteiten. Dan doen lengte of andere uiterlijkheden er echt niet toe.

Jij kunt zo groot worden als je zelf wilt. Door te waarderen dat wat je zelf bent.
Als je jezelf gaat minachten omdat je denkt dat je minder bent omdat je jezelf te "klein" vindt, dan ben je ook "klein".
Het gekke is dat je dat dan ook gaat uitstralen waardoor andere mensen in je omgeving dat ook zo gaan oppikken.
Zo ben je dan niet alleen kleiner maar wordt ook het vertrouwen in jou kleiner.

Aan de andere kant, als jij vertrouwen hebt in jezelf en het leven positief ingaat en weet wat je wilt bereiken dan komt die boodschap ook over op je omgeving en zul je merken dat dan alles ook voor jou bereikbaar is. Zelfs met 1,62 mtr. lengte.

Dus, kijk in de spiegel en waardeer wat je ziet. En verover de wereld, dat is alles wat nodig is, meer niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn oom was ook klein tot zijn 19e, nu is ie 1.85.. er is nog kans, wie weet zit het in de familie, dat late groeien.