In de dromen verwerk je o.a. gebeurtenissen vanuit je leven. Ik weet niet of je ergens mee zit, al kan dat heel diep zitten, of helemaal niks maar dromen zeggen je wel wat. Ik raad je aan je dromen, voorzover je ze kunt onthouden, op te schrijven of op te nemen.

Schrijven doe je niet zo gauw maar via je mobiel opnemen is wel veel makkelijker want dan kun je veel beter je droom vastleggen omdat je vanuit je direkte gevoel praat en niet hoeft na te denken met schrijven.

Misschien komt er dan een patroon in je dromen en is er misschien dan ook de mogelijkheid om in je leven iets te signaleren waar die dromen vandaan komen en ze dan op kun lossen. Ik heb zelf wel eens een droom gehad waarin ik hard had gewerkt en was kapot toen ik wakker werd. En toen moest ik nog werken die dag. Niet prettig.

Ik hoop dat je er wat mee kunt, trouwens het schijnt ook aan eten te kunnen liggen. Te zwaar eten voordat je gaat slapen kan ook dromen opleveren. Daar heb ik zelf ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik heb zelf ook last van veel dromen en de volgende dag dood moe net alsof je de hele nacht niet hebt geslapen .

nu ben ik aan de bachbloesemtherapie en ik heb al een paar dagen geen dromen meer althans niet dat ik weet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Accepteer je dromen in plaats van er "tegen te vechten". Echt vermoeiend zullen ze niet zijn, omdat de droomfase maar een klein deel van je slaap is. Ze zijn voor jou waarschijnlijk vermoeiend omdat je je er teveel mee bezig houdt. Gewoon accepteren dus en niet teveel achter zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromen maken je brein weer gereed voor een nieuwe dag. Als het in je dromen zo druk is zal dat wel een weerslag zijn van wat je bezig houdt en dat is kennelijk nogal veel.
Misschien moet je overdag de lat wat lager leggen opdat slaap weer wordt wat het moet zijn: verkwikkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een zogenaamde dreamcatcher gekregen van een Canadese vriendin, die hem op haar beurt had van een indiaanse vriendin. Die heb ik uiteraard meteen opgehangen in mijn slaapkamer. Of dat helpt weet ik niet maar ik hou wel van dergelijke folklore.

Ik weet wel dat te warm slapen door wat voor oorzaak dan ook (koorts, alcohol, warm weer, te veel kleding of dekens) onrustig slapen met dromen in de hand kan werken. Misschien moet je proberen om wat koeler te slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dromenvanger boven je bed hangen!
Laat het suggestie zijn maar mij heeft het zeer zeker geholpen

Succes ermee!