Zijn er buiten plaspillen, veel beweging en bleekselderij nog andere, natuurlijke middelen om overtollig vocht uit je benen te verdrijven tijdens de z

*zomer vooral... veel mensen lopen dan met olifantenpoten en komen hun schoenen nie meer in...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.1K

Het beste antwoord

Enkele voorbeelden van vochtafdrijvend voedsel:

KNOFLOOK
Knoflook heeft mosterdolien en deze olien geven een schoonmakend effect in het lichaam. Ze geven de spieren van de darm- en maagbewegingen meer energie zodat je meer vet gaat verliezen en uitspoelt. Ze breken ook vetklonten af, dus eet knoflook en wordt dunner.

ASPERGES
Asperges bevatten de stof asparagine. Dit is een alkaloïde dat stimuleert de nieren en het verbetert het circulerend proces. Alkaloiden heeft een directe uitwerking op de cellen en breekt vet af. Het bevat ook een stof dat helpt om afvalstoffen te verliezen door oxalisch zuur af te breken in je lichaam dat vet vastplakt aan je cellen. Dus door oxalisch zuur af te breken verminderd het vetophopingen.

BIETEN
Bieten zijn sterk vochtafdrijvend dat zich concentreert op je lever en nieren. Bieten spoelt dwalende vetdeeltjes uit je lichaam. Het bevat ook een speciale ijzer dat bloedlichaampjes schoonmaakt, bloedlichaampjes zijn de cellen die vet opnemen. Bieten bevatten ook een soort chloor dat helpt vetdeeltjes uit te spoelen. Deze chloor stimuleert de lymf die het vet verwijderd.

SELDERIJ
Ongekookte selderij heeft een hoog geconcentreerde calciumgehalte in een kant en klare gebruiksvorm, dus als je het eet doet de calcium meteen zijn werk. Deze pure vorm van calcium geeft het hormonale systeem een zetje. Deze hormonen zullen het opgehoopte vet afbreken. Selderij bevat ook veel magnesium en ijzer wat je lichaam schoonmaakt.

KOMKOMMER
Komkommer bevat veel sulfaten en silcon. Deze mineralen stimuleren de nieren om het urinezuur af te drijven, wat een afvalstof is. Doordat je deze urinezuur verliest stimuleert het om vet af te drijven en het vet op je ce

TOMATEN
Tomaten bevatten veel vitamine C en citroenachtige oxalische zuren. Deze zuren versnellen je stofwisseling. Het helpt ook de nieren om vocht af te drijven en vetdeeltjes uit te spoelen. Deze natuurlijke zuren met enzym geactiveerde mineralen moedigt de nieren aan om grote hoeveelheden vet af te breken en je lichaam uit te spoelen.

APPELAZIJN
Gebruik appelazijn in kleine hoeveelheden. Je kunt het gebruiken als saladedressing. Appelazijn is een sterk vochtafdrijvend middel omdat het gemaakt is van appels en de fruitzuren van appels creert een vetverbrandend proces. Het bevat ook veel potassium dat helpt om de vetopname te verlagen.
__________________
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi gevonden marion61 +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je :-))

Andere antwoorden (12)

Het schijnt dat thee van selderij (niet bleekselderij, maar wat je in je soep doet, de blaadjes) ook vochtafdrijvend werken. En ik denk dat het eind van de zomer ook al heel effectief werkt, want ik hoor dit namelijk haast overal (mij incluis) ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere avond, voeten omhoog!!

Toegevoegd na 55 minuten:
Oh ja, lindebloesemthee werkt ook perfect.
Dus voetjes omhoog en een glas lindebloesemthee ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En weinig zout eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer zo min mogelijk of geen zout te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel ananas en watermeloen eten is vochtafdruivend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door geen zout te eten is niet de oplossing. je hebt in de zomer water en zout nodig. want door het zweten verlies je veel zouten en vocht.

verder ben ik het wel eens met de selderij en je voetten zo veel mogelijk op hoog.

ik hoop dat je er wat aan hebt.
hawkeye
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. Niet teveel zout maar te weinig vocht is doorgaans het probleem. Te weinig zout zorgt voor veel meer gezondheidsproblemen dan te veel. +1
Als je gaat slapen 1 of 2 kussens onder je voeten. Je moet de voeten dan zo hoog mogelijk te hebben en als je ligt is dat het beste omdat je voeten dan al gauw boven je lichaam zijn. Ook lopen is goed. Door de spieren die je gebruikt bij het lopen wordt het vocht via de aderen afgevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwemmen! werkt ontwaterend.

met de benen omhoog zitten.

sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, je kan iedere dag thee drinken van heermoes en brandnetel, een perfecte waterafdrijver !!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb pas op tv gezien dat asperge's heel veel goed helpt.
Je zou dus 3 keer per week Asperge's moeten eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal adviezen heb je dus al gehad, en zoals je zelf al aangeeft zijn er dus nog veel meer mensen die er last van hebben. Je kunt wel van alles doen om dit overtollige vocht snel kwijt te raken . Maar eigenlijk moeten jij en alle mensen met jou die dit hebben, gewoon heel blij zijn dat jullie lichaam reageert op die manier. Het lichaam houd dat vocht juist vast omdat het lichaam niet weet wanneer het weer op nieuw vocht toe gediend krijgt.Je lichaam beschermd zich als t ware tegen uit droging.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar ik zou bijna jaloers worden op je, dat jou lichaam wel zo reageert.
Mijn lichaam doet dat namelijk niet.
Ik droog compleet uit bij hele warme temperaturen.
Ik drink me helemaal suf om mijn vocht gehalte op peil te houden maar ondanks dat kan ik helaas niet voorkomen dat ik of extreme hoofdpijn krijg of blaas ontsteking of erger nog ,naar het ziekenhuis toe moet om aan t infuus gelegd te worden.
Negeer daarom je opgezwollen enkels en vingers zoveel mogelijk met deze temperaturen en bedenk je maar gewoon dat het slechts een tijdelijke kwestie is. Voor je t weet kun jij je schoenen weer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hai, ik ken het probleem en wat altijd bij mij goed helpt hoewel het ietwat bijwerkingen heeft{diaree maar ja ook vocht} is de afslankthee van zonnatura werk ideaal voor mij en heb de tip aan een collega gegeven die heeft er ook baat bij .en idd minder zout is een oplossing met dit warme weer. sterkte ermee

Toegevoegd na 4 uur:
een had natuurlijk geen moeten zijn sorrie,