hoe kom ik van mijn blubberbuik af?

hoe vaak en veel buikspieroefeningen? weet iemand van buikwandcorrecties af ? andere ideeen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha jij ziet mijn koppie ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vink aardig van jou :D

Het beste antwoord

Er is geen oefening of dieet die alleen op het vet in je buik effect heeft. Zo werkt het lichaam niet. Je lichaam houd gewoon bij zoveel % van het vet stop ik in je bovenarm, zoveel % daar, ect. Als dit wel zo was dat hadden jongens in de pubertijd geen vet in hun rechterarm. :D

Dus van buikspieroefeningen krijg je alleen maar steverige buikspieren. Dit kan je buik er strakker uit laten zien, maar het haalt het vet niet weg.

Een operatieve correctie lijkt me echt overkill en ongewenst tenzij je echt last van heb.

Wat je moet doen is, heel cliche, gewoon gezond eten en regelmatig bewegen. Dan val je vanzelf af. Als je een zware aërobische oefening doet dan heeft dat nog veel meer effect. Want het is wel zo dat je lichaam dus in praktisch alle gevallen eerst het vet onder de huid bij je buik pakt, als het energie nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn lichaam heeft besloten alles in mijn buik te stoppen -.-" ja bewegen doek dus al veel, maar net als wat iemand anders hier zei: je ziet overal dunner worden maar die buik he... die is na een keizersnede enorm gaan hangen en daar heb ik last van... in verschillende opzi hten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe lang je dat buikje al hebt? Maar je kunt er vanuit gaan dat het langer duurt om weer strak te trekken dan dat het duurde om zo te komen. Je geeft aan te bewegen. Ik neem aan dat dit op een sportclub is. Vraag daar eens of ze willen kijken hoeveel nou overtollige huid is en hoeveel vet. Dan weet je in iedergeval waar je aan moet werken. Als het de huid is, kun je, als je een bad hebt, 1 of 2 keer per week een uurtje erin gaan zitten met wat zout. Zo'n 200gr. Of onder de douche de buik gaan scrubben. Dus zorgt voor een betere doorbloeding en de aanmaak van nieuwe huidcellen. Voedsel zoals kokosnoot, komkommer, tomaat, olijven, soja en aloe vera extracten zorgen voor een verhoogde aanmaak van elastine and collageen. Maar zelfs met al die middelen is het niet in maand opglost! Als het het vet is kun je de volgende regels ook nog meenemen: Als je honger hebt, eet dan. Luister naar je lichaam en zorg dat je geen knorrende maag hebt. Eet waar je lichaam omvraagt. Ga niet allemaal dieetprodukten in huis halen. Dit zorgt er alleen maar voor dat je lichaam spaarzamer wordt voor bepaalde stoffen. Als je lichaam om chocolade of paste vraagt, dan is daar een reden voor. Maar eet alleen, als je echt honger hebt. Zorg er daarom voor dat je bewust bent van wat je eet en kauw langzaam. Leg bijvoorbeeld na iedere hap je vork of broodje neer. En raap hem weer op als mond leeg is. En de meest belangrijke, als je denkt dat je vol zit of genoeg hebt, stop dan. Dit kan even duren voor je het door hebt, daarom moet je ook bewust zijn van dat je eet. Maar de meeste mensen luisteren niet naar het signaal dat hun lichaam afgeeft. Boord leeg!! En opzich is dat logisch want het duurt 15 minuten voor het signaal je hersenen bereikt. Vandaar het langzame eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duidelijk en helder ,+ van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je voor je uitgebreide antwoord :) Aan beweging doe ik Tai Chi en Chi Kung, wat op zich ook aan de buikspieren werkt, t werkt voor het hele lichaam... Ik doe 2 x per week fitness, en ik loop lange afstanden...
Eten doe ik idd op gevoel... en das niet teveel... ik drink citroenwater tijdens inspanning, daar dat gezond is en vet sneller verbrand...
mijn buik zit er 11 bijna 12 jaar sinds mijn laatste zwangerschap iig dat het er zo uitziet... ben altijd wel mollig geweest dus ik maka me geen illusies, maar zoals hoe het er nu uitziet wil ik wel anders hebben... een fotomodel zal ik wel nooit worden :D

Andere antwoorden (5)

gewoon goede oefeningen doen en 2 liter water per dag drinken dat reinigt je lichaam kijk eens naar dit filmpje misschien helpt het je bij je oefeningen
http://www.youtube.com/watch?v=LcNPQ9xZE_4
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx ik heb het gebookmarked
Het heeft ook vaak te maken met buikvet. Google daar eens op (buikvet kwijtraken), want de lijst met zoekresultaten is te lang om hier weer te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ok maar persoonlijke reacties is leuker, persoonlijker en je komt weer nieuwe dingen en mensen en wetenswaardigheden tegen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal waar! Daarom lees ik ook met belangstelling de andere antwoorden ;-)
Buikvet raak je het snelst kwijt door minder 'slechte' koolhydraten te eten. Dus geen witmeelproducten, suikers en alcohol. Meer eiwitten eten en oefeningen doen.

Wat ook schijnt te helpen (ik heb er geen ervaring mee) is 1500 mg. vitamine C in combinatie met 400 mg. magnesium per dag. Schijnt een goede buikvetverbrander te zijn.

Toegevoegd na 1 dag:
Correctie: MNagnesium moet zijn Calcium!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door elke dag maandenlang allerlei buikspieroefeningen te doen, waarbij alle buikspieren getraind worden.
Echt snel lukt dat dus nooit.

Dat is ook de grote ellende bij vrouwen die willen afvallen: Armen, benen, heupen en billen: daar zie je nog redelijk snel aan dat je gewicht aan het verliezen bent, maar die ellendige buik!!

Veel succes!

Discipline!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
psies ja... maar weet je ook hoelang je oefeningen per dag moet doen ... iemand anders hier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want ik heb jarenlang heel heftig buikspieroefeningen gedaan en het heeft niets geholpen.
Tuurlijk worden de buikspieren dan strakker,
maar daarmee ben je dat vet nog niet kwijt.
Buikspieroefeningen helpen alleen om je spieren sterker te maken.
Maar daarmee ben je dat vet nog niet kwijt.

Bron: eigen ervaring.

Je zegt dat het probleem vooral erg is, sinds je een keizersnee hebt gehad.
Ik had een collega, die had precies hetzelfde en die heeft in Belgie de rand vet onder haar litteken - wat er met sporten echt niet af ging - laten afzuigen.
Pijnlijk en niet goedkoop, maar het schijnt dat liposuctie in Belgie goedkoper kan dan in Nederland.