Hoe komt dit?

Ik ben al meer dan 4 weken niet meer ongesteld geweest.
Ik schaam me er echt voor om dit hier te vertellen, maar ik moet gewoon weten waardoor het zou kunnen komen..
Hoe zou het kunnen komen?

Toegevoegd na 7 minuten:
En nee, ik heb nog geen sex gehad..
Ik ben nog maar 13 jaar ;D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is erg fijn dat je er even bij vermeld dat je nog maar 13 jaar bent.
Iemand van 13 is vaak nog niet zo gek lang ongesteld( uitzonderingen daar gelaten) En vaak heb je je hormoonhuishouding in de puberteit dus goed van slag af.
Je menstruatie is dan nog onregelmatig en zal na verloop van tijd ( dit proces kan wel zowat 2 jaar duren. Bij mijn dochter duurde het zowat 3 jaar) vanzelf wel regelmatig worden.
Uiteraard word je het niet precies elke maand op de zelfde dag, dus het verschuift steeds iets . Je kunt het wel ongeveer uit rekenen wanneer je het weer zou kunnen worden maar soms komt het toch nog onverwachts of blijft het wat langer weg.
Niks om je zorgen over te maken dus.
Het komt allemaal goed.
( Je typt dat je geen sex hebt gehad maar,mocht je toevallig wel verkering hebben en het zou er van komen kun je dus wel zwanger raken! hou daar dus ten allertijde rekening mee)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je bent nog erg jong. Dan is de cyclus wel vaker onregelmatig. Als je je echt zorgen maakt zou je even bij de huisarts langs kunnen gaan.
Ik hoop dat je geen onbeschermde sex hebt gehad, want dan zou je een zwangerschapstest moeten halen, als het meer dan een of twee dagen te laat is. Waarschijnlijk is het gewoon een onregelmatige cyclus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen zorgen! Dit is heel normaal als je zo jong bent als jij. Je kunt dan onregelmatig zijn, en zelfs soms een maandje helemaal overslaan. Als je wat ouder wordt, wordt het vanzelf regelmatiger.

En trouwens: voor dit soort dingen hoef je je nóóit te schamen! Je menstruatie is een heel normaal deel van hoe je lichaam werkt, daar een vraag over stellen is niet beschamender dan vragen wat je moet doen met een splinter in je vinger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies en zeker de tweede alinea: +
De gemiddelde duur van een normale menstruatiecyclus bedraagt 25 tot 35 dagen, maar kan uiteenlopen van 21 dagen tot drie maanden.
Het verloop wordt geregeld door hormonen.

Sommige vrouwen zijn altijd heel regelmatig.
Zelf was ik ook altijd heel onregelmatig. Dat betekende dat ik altijd wel maandverband of tampons in mijn tas moest hebben.

Ook de duur van de bloeding is niet altijd hetzelfde:
Een menstruatiebloeding duurt meestal twee tot zeven dagen, gemiddeld vijf dagen.

Hier in deze link zie je wat er gebeurt tijdens de menstruatie:
http://www.gezondheidsplein.nl/topic/3496/De-menstruatiecyclus.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets om je voor te schamen. Echt niet. Als je een keer een periode over slaat op deze jonge leeftijd is ook geen probleem (tenzij je wel sex hebt gehad) Het uitblijven van de menstruatie kan verschillende redenen hebben. Zo kan je van stress zelfs meerdere periodes achter elkaar overslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel erg fanatiek afvalt (anorexia), dan word je op den duur ook niet meer ongesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op jouw leeftijd kan de menstruatie nog onregelmatig zijn. Niet wanhopen. Focus je er niet te veel op. Is niet nodig.