Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De Bach Bloesem methode Heeft iemand er goeie/ slechte ervaring mee ?

In welke mate is dit wetenschappelijk onderbouwd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is nog relatief weinig wetenschappelijk onderzoek gedaan naar werking van de Bach-bloesemtherapie. In de weinige onderzoeken die wel zijn gedaan wordt meestal wel een positief effect gevonden na behandeling, alleen is dat effect nooit groter dan dat van een placebo.

Het positieve effect is een gevolg van inschakeling van het zelfgenezende vermogen van de patiënt door vertrouwen in de heilzame werking van een behandeling.
Hoewel in wetenschappelijk onderzoek de werkzaamheid van de Bach-bloesems dus niet sterker is dan die van een placebo, hebben de middelen een groot positief placebo-effect bij mensen die in de werkzaamheid geloven.

Dus nauwelijks wetenschappelijk onderbouwd.
Als je er in gelooft, dan helpt het.
Maar degene die jou een bach bloesem therapie voorschrijft moet er wel bij zeggen dat het niet wetenschappelijk bewezen is, anders maakt hij/zij zich schuldig aan kwakzalverij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In mijn familie zijn er slechte ervaringen mee, jaren later en een hoop geld armer heeft mijn moeder het vertrouwen in haar huisdealer-prutpotjesheksje opgezegd. Toen het menske daarna met Nonisap aan kwam zetten is mijn moeder er gelukkig niet meer op in gegaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bach bloesem is gebaseerd op oude huismiddeltjes. Deze middeltjes werden al jaren toegepast door onze (over)grootmoeders en de meeste werken prima. Feit ligt er wel dat Bach Bloesem een dure methode is. Vaak kan je mbv internet diezelfde huismiddeltjes zelf maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding