Zegt de vorm van je hand ook iets over jezelf b.v. of je lange of korte vingers hebt? Dikke of dunne hand?

En zit er verschil tussen mannen en vrouwen? Wat kun je er allemaal uit halen als dat bestaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje ook interresant wel maar als ik dat zo even vluchtig bekijk gaat het over het lezen van je hand maar dat bedoel ik dus niet, mijn hand is al een keer zo gelezen, maar toen werd er niks gezegd over dingen uit mijn vraag vandaar

Het beste antwoord

Voor wie daar waarde aan wil hechten (ikzelf niet) geef ik het volgende door:
In de linkerhand (als je rechtshandig bent) staat je verleden geschreven. In je linker hand staan je natuurlijke aanleg en potentiële vermogens geschreven. De rechterhand geeft weer hoe je je talenten gebruikt, je huidige gezondheid, levensloop, en weerspiegelt je bewuste zelf. Als er weinig verschil is tussen de linker- en rechterhand dan heeft de betreffende persoon een evenwichtige en harmonieuze persoonlijkheid. In de linker hand kan een talent geschreven staan dat niet in de rechterhand voorkomt. Meestal is het dan zo dat dat talent nog niet ontdekt is, of de persoon in kwestie er nog niet aan toe is er iets mee te doen. Andersom betekent het dat er in de omstandigheden iets ingrijpends is veranderd, of dat je je hebt neergelegd bij een situatie die toch niet te veranderen is.
Mensen met grote handen zijn dol op details en kunnen urenlang bezig zijn met het oplossen van een probleem. Het zijn perfectionisten die met toewijding en concentratie een probleem tot een goede oplossing brengen. Hun aandacht ligt in de details, het grote overzicht ontbreekt vaak. Mensen met grote handen zijn attent, vriendelijk en behulpzaam, maar soms ook wat kritisch.
Mensen met kleine handen zijn het tegenovergestelde: hebben geen geduld voor details, overzien het grote geheel, zijn uitstekende leiders. Een druk leven met veel uitdaging hebben ze nodig. Zakenman zijn en veel geld verdienen, dat is het mooiste. Aan verveling hebben ze een hekel, ze zijn altijd bezig. Ze zijn slagvaardig en hebben een scherpe geest. Zijn te ongeduldig om goed om te kunnen gaan met tragere mensen met grote handen. Mensen met middelgrote handen hebben een gelijkmatig en evenwichtig karakter, omdat het beste van beide soorten in gematigde vorm aanwezig is. Zij hebben een praktisch oordeelsvermogen en zijn prima bemiddelaars.
Mensen met lange vingers zijn erg gevoelig, zeker voor sfeer. Het zijn denkers en planners met gevoel voor details. Het zijn goede onderzoekers en probleemoplossers, kritisch en grondig, vindingrijk en competent. Mensen met korte vingers hebben weinig geduld en weinig gevoel voor details. Ze zijn geneigd door hun ongeduld overhaaste conclusies te trekken, maar zijn goed in het oplossen van dringende problemen, omdat de essentie van het probleem snel gezien wordt. Diplomatiek optreden is niet aan ze besteed, impulsief zijn ze wel.
Amadea
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Zie de bron voor meer info. Ook interessant zijn: http://www.depers.nl/wetenschap/348621/Flinke-ringvinger-geeft-het-beste-zaad.html en http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/42755784/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, grappig.
Ik heb kleine handen en het klopt wat er staat. Niet dat ik het geloof, maar toch een +.

Andere antwoorden (1)

Het is Rietje, allemaal nep,belazerij, oftewel oplichting.