Spierpijn bij traplopen.

Hallo, ik weet dat je spieren moet trainen. Dat lijkt mij ook ingeval van traplopen. Ik heb dit jaar bij twee fabrieken gewerkt waarbij je iedere dag veel trappen moest lopen. Maar hoe langer ik dit doe hoe meer last ik er van krijg.
Vroeger met naar school fietsen had ik het zelfde probleem. Ik fietste het hele jaar 22Km per dag maar mensen die nooit fietste waren sneller als ik. Na de zomer vacatie fietste ik net zo snel als hun maar na een maandje fietsen was het weer niks.

ik dacht dat je spieren moest trainen maar bij mij lijkt het juist gewoon minder te worden als ik het vaak moet doen, weet imand hoe dit komt en wat er aan te doen is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Ik herken het probleem.
Ik ging drie keer per week naar de sportschool en deed fanatiek aan spinning.
[Spinning is staand of zittend fietsen op een speciale stationaire fiets (hometrainer), waarbij muziek gebruikt wordt onder leiding van een spinninginstructeur in een fitnesscentrum.]
Heel heftig, veel zweten, ik vond het heerlijk.

Maar dan gingen wij op vakantie een fietstocht maken en mijn man, die notabene 14 jaar ouder is dan ik en niet aan sport doet, die fietste mij er uit. Shit.

Spieren zijn een wonderlijk iets. Je moet ze belasten om ze sterk te maken, maar bij overbelasting gaan ze pijn doen.
En dan: een beetje spierpijn is niet erg, daardoor weet je wat je gedaan hebt, maar te veel spierpijn is verkeerd.

Misschien moet je eens aan de huisarts gaan vragen of die een sportarts weet of een fysiotherapeut, die jou een
test kan afnemen over de conditie van je spieren en gewrichten en die een programma kan geven wat op jouw persoon is afgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je spant je spieren teveel in.
Geef ze eens wat rust, of laat ze masseren.
Dat doet wonderen voor je spieren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja oké maar t is niet dat ik 6 etages op ren en dan gelijk ga zitten ofzo ik loop mijn spieren uit, en sowieso heb ik ook het gevoel niet of ik ze overbelast. ( fabriek waar ik nu loop is het ruim 40 graden, dus kou op me spieren zal wel niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar elke dag als je thuis komt of 's avonds voor dat je naar bed gaat.
Je kunt spieren ook overbelasten. Als je dan dezelfde activiteit blijft doen, raken ze niet getraind maar steeds verder overbelast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien helpt het om je spieren na afloop te stretchen. Door belasting worden ze korter en 'harder', door daarna bewust te stretchen worden ze langer, beter doorbloed en weer soepel. Ik had hetzelfde probleem bij mijn crosstrainer en het helpt mij goed.