Men tandarts zei dat ik een verstopte speekselklier heb (rechter kaak). kan iemand mij helpen hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het de volgende keer metaan aan de tandarts als je daar toch al bent
Cryofiel
13 jaar geleden
Ja, dat zou ik ook zeggen. Ik mag hopen dat jouw tandarts niet zegt: "Joh, je hebt een probleem. Doei!"

Het beste antwoord

Eenvoudige verstopping kan worden behandeld met pijnstillers, het stimuleren van de speekselproductie door bijvoorbeeld zure snoepjes te eten en door massage van de klier. In geval van een bacteriële ontsteking kan de behandeling worden aangevuld met antibiotica. Als er sprake is van een chronische (steeds terugkerende) ontsteking kan als laatste redmiddel de klier met een operatie worden verwijderd.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb veel zure snoepjes gegeten en die klier ook veel gemasseerd en uiteindelijk is het dan toch weggegaan. dank u.

Andere antwoorden (4)

ik zou je tandarts of huisarts om advies vragen of even onderstaande link raadplegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou als ik jou was een mondhygieniste bezoeken. die kan het beste advies geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag een verwijskaart aan voor de KNO arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het maar geen speekselsteentje is,heb ik gehad de klier werd af en toe heel dik tot hij dik bleef ,toen is de hele klier verwijderd door de chirurg,dus gauw nalaten kijken.