Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

wat is de beste manier om dit soort situaties op te lossen ?

hoi..

Ik zit nogal met een probleem.
Mijn grootvader ligt op sterven en daar ga ik van zaterdag op zondag heen. Maar een hele goede vriendin van mij geeft spontaan een verjaardagsfeestje op zondag.
Het is nogal een eind rijden naar mijn grootvader omdat hij in Groningen in het ziekenhuis ligt en ik in Haarlem woon.
Ik wil daar wel graag heen omdat het een van de laatste keren zou kunnen zijn dat ik hem zie.

aan de andere kant vind ik het ook heel rot voor die vriendin dat ik niet op haar verjaardag kan zijn. mede omdat ik haar niet meer zo vaak zie nadat wij ieder onze eigen weg zijn gegaan na de middelbare school.

Wat kan ik het beste doen ?
En hoe leg ik dit aan mijn vriendin uit zonder dat ze boos
wordt ??

P.lease help
Xx

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel aan je vriendin voor haar verjaardag een andere keer te vieren. Ga een keer samen ergens thee drinken en taart eten, zodat jullie dan gelijk bij kunnen praten. Is trouwens ook een beter 'bijpraatgelegenheid' dan op een verjaardag. Ik kan me ook voorstellen dat je na het bezoeken van je grootvader niet in een bui bent om naar een verjaardag te gaan.

Allereerst Sterkte! Zeg tegen je vriendin over je grootvader, Ze zal het Zeker wel begrijpen, Dat zal jij vast ook andersom doen. Maar je moet eenmaal keuzes maken Chicks lopen er zat maar een Grootvaders helaas niet Als ik jou was zou ik naar je grootvader gereden zijn, helemaal omdat het misschien de laatste keer is.. Koester deze momenten Mvg Sterkte!

ik denk dat je eerst even de situatie van de toestand van je opa moet inschatten,is het niet mogelijk om vrijdagmiddag(vrijpakken van werk of op school situatie van opa uitleggen) naar opa al gaat,en dan evt zaterdagavond terug,zodat je zondag naar vriendin kan. Kan mij ook voorstellen dat je misschien ook daarna niet meer in stemming bent voor feestje,maar misschien ook juist wel. Maak het bespreekbaar met je vriendinnen ,vriendinnen steunen elkaar in goede en slechte tijden,ik denk dat als jij eerlijk bent naar haar,dat zij ook naar jouw begripvol is. sterkte met je opa. Toegevoegd na 1 minuut: sorry,bespreekbaar maken met je vriendin

Nou dat is heel simpel : je moet afscheid nemen van je grootvader , want hij is er zometeen niet meer en die vriendin van jou begrijpt dat echt wel en als zij niet begrijpt dat jij afscheid neemt dan is ze geen goede vriendin. Ik vind het trouwens raar dat jij dit moeilijk vind om te kiezen. Of dat je naar die vriendin zou gaan om te feesten of afscheid neemt van iemand die op sterven ligt , die beslissing is toch makkelijk.....

Dat jij dit als een probleem ziet zegt wat over jou en jouw principes. Dat je je "hele goede vriendin" dit moet uitleggen zonder dat ze boos wordt snap ik niet. Wat is jullie defenitie van vriendschap? Mijn hele goede vriendin zou het feest eerder afzeggen en met mij meegaan! Toegevoegd na 1 minuut: definitie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100