Wat te doen met een traumatische zwelling?

Na een ongeval [ 17 dagen geleden] heb ik een bult zo groot als een voetbal op mijn bil, 15 x 30 cm. vol vocht. Pijnlijk.
De enorme blauwe plekken zijn wat verminderd.
Arnica gesmeerd en veel gekoeld met ijs.
En nu niet meteen roepen : HUP naar de dokter [ wat ik altijd zeg] want dat heb ik al gedaan. Die heeft er een heleboel vocht uitgetrokken, maar dat heeft niet geholpen.
Het vocht moet door het lichaam worden opgenomen en dat kan maanden duren. Yesses!
Iemand ervaring?
Fysio? Massage? Nog eens vocht er uit laten halen?
Iemand een idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

de zwelling nu nog koelen heeft nu geen zin meer,wat je nu beter doet is behandelen met warme compressen zodat het vocht dat nog in de zwelling zit beter kan opgenomen worden en het zal ook goed zijn tegen de pijn,deze methode wordt ook gebruikt bij zware verstuikingen

Bronnen:
http://www.e-gezondheid.be/verstuikingen-e...

Ik had ooit een hersenschudding gehad en toen ontstond er ook een vochtzwelling. Die verminderde over een periode van een aantal weken. Ook naar de huisarts geweest, maar die deed er niks aan. En de zwelling is weg. Gewoon wachten dus ;).

misschien mog eens vocht er laten uithalen en toch maar geduld hebben en blijven smeren

Zo weinig mogelijk zout gebruiken. Tevens groente die vocht afdrijft eten. Rode bietjes,bleekselderij,peterselie,reinigen het lichaam en drijven vocht af.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100