Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen met een traumatische zwelling?

Na een ongeval [ 17 dagen geleden] heb ik een bult zo groot als een voetbal op mijn bil, 15 x 30 cm. vol vocht. Pijnlijk.
De enorme blauwe plekken zijn wat verminderd.
Arnica gesmeerd en veel gekoeld met ijs.
En nu niet meteen roepen : HUP naar de dokter [ wat ik altijd zeg] want dat heb ik al gedaan. Die heeft er een heleboel vocht uitgetrokken, maar dat heeft niet geholpen.
Het vocht moet door het lichaam worden opgenomen en dat kan maanden duren. Yesses!
Iemand ervaring?
Fysio? Massage? Nog eens vocht er uit laten halen?
Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Au! Beterschap!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je Stippel.
Ik kan zo wel iedere dag de Tour volgen...:-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben blij met je vraag, want ik heb een hond die geopereerd is en nu is de wond in de nek dicht maar hij heeft een joekel van een bult (formaat tennisbal) in zijn nek. Ik wilde naar de dierenarts, maar heb hier de afgelopen weken al een klein fortuin achtergelaten. Nu weet ik dus dat het vanzelf weer wegtrekt, maar maanden kan duren... Ik wens je veel succes en als ik kijk naar de tennisbal van mijn doggie, dan denk ik nog eens aan jouw voetbal ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

de zwelling nu nog koelen heeft nu geen zin meer,wat je nu beter doet is behandelen met warme compressen zodat het vocht dat nog in de zwelling zit beter kan opgenomen worden en het zal ook goed zijn tegen de pijn,deze methode wordt ook gebruikt bij zware verstuikingen
(Lees meer...)
fremar
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, koelen heeft niet veel zin, maar het verzacht wel wat het branden en schrijnen.
Warme compressen ga ik proberen en met mijn dokter overlegen. Plus
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tot nu toe help niets, morgen weer eens zien wat de dokter nu zegt.

Andere antwoorden (3)

Ik had ooit een hersenschudding gehad en toen ontstond er ook een vochtzwelling. Die verminderde over een periode van een aantal weken. Ook naar de huisarts geweest, maar die deed er niks aan. En de zwelling is weg.
Gewoon wachten dus ;).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
misschien mog eens vocht er laten uithalen en toch maar geduld hebben en blijven smeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo weinig mogelijk zout gebruiken.
Tevens groente die vocht afdrijft eten.
Rode bietjes,bleekselderij,peterselie,reinigen het lichaam en drijven vocht af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing