Hoe drink je netjes thee?

Waar moet je op letten? Wat zijn de do's en don'ts?

Toegevoegd na 19 seconden:
Zoals niet slurpen :p

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Daar zullen ze in China heel anders over denken dan in Engeland of Nederland.

Je noemt zelf al: niet slurpen. Lijkt me in Nederland inderdaad ``not done``.
Kliederen met suiker lijkt me ook niet erg netjes.

Kijk ook eens op de volgende link, misschien vind je het interessant.

http://www.pickwicktea.com/BE-NL/TheWorldOfTea/TeaAroundTheWorld/

Toegevoegd na 5 minuten:
Verder:

Met kleine slokjes drinken.
Benen niet over maar naast elkaar.
En bij het heffen van het theeglas of kopje, de pink omhoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een belangrijk aspect hierin is: Gebruik het juiste servies! Flinterdun glas of porselein met 'n royale diameter, is voor dit edele aftreksel de correcte en enige keus. Theedrinken uit een klomp geglazuurd aardewerk kan voor de ware liefhebber dus ècht niet.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gewoon thee drinken bedoelt is het genoeg om niet te knoeien, niet je thee koud te laten worden om het dan in één keer naar binnen te gooien, en je mag ook geen geluid maken tijdens het drinken.
En je drinkt ook niet terwijl je eten in je mond hebt.
Deze dingen gelden net zo goed voor koffie en andere dranken trouwens.

Als je echt deftig thee drinken bedoelt:
Je zet thee in een pot. Je neemt zelf de eerste kop (want die is slapper). Geen mokken maar mooi porselein servies. Losse suiker.
Zie verder ook de link.