Is grace een jongens of meisjes naam?

Weet jij het antwoord?

/2500

In principe een meisjesnaam

Ik vind het een naam voor een meisje.Het betekent gratie of gracieus en die term dicht je niet zo snel toe aan een jongen.

Het is een meisjesnaam, maar tegenwoordig kun je dit soort namen ook aan een jongen geven. Mensen associëren Grace alleen met dames omdat enkele beroemdheden ook deze naam hebben en dat zijn allemaal vrouwen (Grace Jones, Grace Kelly)

Een Amerikaanse mannelijke vriend van mij heet Grace Vancouver.

Naar mijn weten is het een meisjesnaam. Een vriendin van mij draagt namelijk de naam: Grace. Deze naam hebben haar ouders speciaal gekozen om een reden.

In principe is het een meisjesnaam, maar komt ook steeds meer voor als jongensnaam. Overigens zie je dit steeds vaker dat vele namen voor zowel jongens als meisjes gebruikt worden. Neem bijvoorbeeld de volgende namen: Willy, Kees, Mischa, Don, Sil, Noa.

Het is (voornamelijk) een meisjesnaam, en het is de "Engelse en Franse vorm van Gracia". Zie onderstaande bronnen.

Bronnen:
http://zwanger.jongegezinnen.nl/Zwanger-zi...
http://zwanger.jongegezinnen.nl/Zwanger-zi...

Nou het goede antwoord is dus eigenlijk al meerdere keren gegeven( althans na mijn mening dan) Het is inderdaad afgeleid van de naam gracia of gratcia en dat is een vrouwen/meisjes naam. Maar omdat de regelgeving omtrent het geven van een naam aan je kind tegen woordig heel erg versoepeld is, mag je dus je zoon ook gewoon Grace noemen. Je mag je dochter ook gewoon Jamie noemen terwijl Jamie afgeleid is van de naam James en wel degelijk een jongens naam is. Je mag je zoon Kim noemen je dochter mag je Rick noemen je mag je zoon zelfs Inge of Sandy noemen terwijl dat toch echt meer voor een meisje is. Maar goed tegenwoordig komen er de meest apparte namen voor en zal een jongen die grace heet allang blij zijn dat hij geen bikkeltje of splinter heet. ( tenminste ..............)

Ach....tegenwoordig mag het allemaal wel...Ik maak zelf kinderboeken, en je wil niet weten wat voor namen er voorbij komen van pasgeboren kinderen, zelfs ik ben na 17 jaar nog steeds verbaasd. Dus als men het een mooie naam vindt....ach...waarom niet?

meisjes :'D hoesoo? ;oo

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100