Hoe komt het dat we opeens niets meer horen over de Mexicaanse Griep? Zijn er geen zieken meer 'opeens'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
hoezo opeens? dat is toch al een tijdje zo hoor... we zitten al weer vlak voor de volgende griep die in oktober-november zal toeslaan.

Het beste antwoord

Het was eigenlijk meer een hype,opgeklopt door de media,maar na een tijdje verliezen ze de interesse en hoor je er niets meer over. Al dat soort dingen vind je terug op GV. De mensen worden bang gemaakt en gaan er vragenover stellen aan mensen die ook het antwoord niet weten. Zelfs de officiële instanties gaven allerlei afwijkende antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, kennelijk! Dit zei de RIVM op kerstavond j.l.:
De epidemie van de Mexicaanse griep is volgens het RIVM voorbij. Op dit moment hebben 41 op de 100.000 mensen griepverschijnselen. Daarmee is er geen sprake meer van een epidemie, want de grens daarvoor is 51 op de 100.000 mensen.

Het RIVM baseert zich op cijfers van huisartsen in het hele land. Nederland is tien weken in de greep van de Mexicaanse griep geweest. Een griepepidemie duurt meestal zo lang...