Blijven je ogen slechter worden, of kan het ook een tijdje hetzelfde blijven bij een cilindercorrectie?

Ik draag al 8 jaar in een bril. In die 8 jaar heb ik al veel brillen gehad omdat mijn ogen achteruit blijven gaan. Ik heb nu een cilindercorrectie van meer dan 3 aan beide ogen. Is het normaal dat dit zo achteruit gaat? Kan het kwaad? (afgezien van mijn portemonnee voor al die brillen ;)) Tot welke sterkte kan het gecorriceerd worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

mijn ogen werden ook steeds slechter, ik zit nu op -10.
na mijn 50e werd m'n zicht weer beter, een normaal verschijnsel volgens mijn opticien.
je zal dus nog even geduld moeten oefenen ;)
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Correctie blijft altijd mogelijk. Het is niet normaal dat ze sterk achteruitgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is vrij normaal, dat ogen achteruitgaan naarmate je ouder wordt. Ook kan het zijn, dat de achteruitgang een tijdje stopt, zoals bijvoorbeeld bij mij.
Eén keer per 2 jaar krijg je een bril vergoed door de ziektekostenverzekering tot een bepaald bedrag.
De sterkte van de glazen kan oplopen tot maatje jampot, maar welke sterkte dat precies is, weet ik niet. Tegenwoordig is men trouwens zover, dat jampotglazen niet meer bestaan. Nu worden vrijwel alleen nog dunne glazen zodanig geslepen, dat er een grote cylindersterkte mee wordt bereikt. Een kennis van mij heeft -10.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou heel goed kunnen dat je ogen slechter worden.
is per individu verschillend.
een kennis van mij liet haar ogen laseren
ze vond het heel eng, is achteraf dolblij: zónder bril.
correctie kan met bril heeel ver gecorrigeerd worden.
met laseren zijn er wel een aantal eisen...
zie hier : http://www.leerwiki.nl/Veelgestelde_vragen_over_ooglaseren