Hoe kan je het best acné verhelpen?

Heb acné puistjes, vroeger heb ik een zware acné kuur gehad maar het komt terug, Kan er mij iemand vertellen wat je nog anders kunt doen tegen die puistjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Probeer eens koemelk uit je voeding te schrappen, wie weet helpt het zonder dat je medicijnen hoeft te gebruiken met evt. hormonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik gedaan ;-b helpt maar ben eventjes terug naar mijn hedendaags leven terug gegaan, weer kaas gegeten en denk dat het daar aan ligt + melk. Spijtig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ik ook aan iedereen aanraden, als je acné hebt zuivel te negeren. Bij mij heeft dit alvast een beetje geholpen (achter 6 maand)

Andere antwoorden (5)

naar de dermateloog gaan of dokter ofzo en gezonde voeding en veel water suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik eens zwavel zeep deze is erg goed om puistjes en acne tegen te gaan
verder een gezonde voeding veel fruit en groene groenten en zeker 2 liter water per dag drinken dat zuivert de huid
en vooral niet knijpen je krijgt er hele lelijke littekens van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe stom en simpel het ook klinkt, drink vooral veel water, natuurlijk zal het niet in een keer weg zijn maar dit helpt zeker mee. Je kunt ook naar bepaalde spirituele winkeltjes, die hebben ook wel verschillende middeltjes of 'dingen' die, als je er in gelooft, of wil geloven, weleens zouden kunnen helpen succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overleg met je huisarts of tretinoine creme wat voor je is.
dit is een vitamine a creme, die zorgt dat je huid zich sneller vernieuwd.
ik heb er veel baat bij gehad.
Rieneke1
13 jaar geleden
1: Benzol-peroxide
Dit werkt heel erg goed tegen puistjes en staat vast en zeker op nummer 1.

Het droogt wel je huid enorm uit dus een goede crème is een aanrader. Het is verkrijgbaar bij de apotheek en het werkt vooral uitdrogend op je puisten.

2: De natuurlijke weg
Tea tree olie is een van de bekendste natuurlijke middelen tegen puistjes.

Het werkt ontsmettend en ontstekingsremmend. Ook kan je een keer per week gaan stomen met kamille. Dit werkt reinigend voor de poriën en licht ontsmettend.

3: Clearasil
Er zijn veel verschillende reacties op en de formule van Clearasil tegen puisten is sterk veranderd.

Het is natuurlijk altijd een poging waard. Iedereen heeft een andere huid en kan er dus anders op reageren.

4: Producten van de apotheek zoals Vichy
De emulsie van Vichy is een geweldig product. Het verkleint je poriën en zorgt ervoor dat er een mindere talgproductie is.

Het is vooral goed om je huid weer tot rust te brengen na een te agressieve behandeling.
Ook andere merken zoals dr.. Witmer en nog veel meer, hebben zeer goede reacties van iedereen gekregen.

5: Huismiddeltjes
De een zweert erbij om tandpasta tegen puisten te gebruiken.De andere wrijft talkpoeder erop.

Weer iemand anders staat met een aardappel tegen zijn hoofd te wrijven. Er zal heus wel een kern van waarheid in zitten, maar het zijn geen wondermiddelen.

Wat helpt dan het beste?
De zon helpt erg goed tegen puistjes. Wacht dus nog even op de zomer.
Ook is het natuurlijk altijd beter om raad te vragen bij een arts. Die kan uitmaken of je door hormonen of andere redenen puistjes hebt gekregen.
De pil helpt bij veel vrouwen ook erg goed. Vooral de Yasmin pil en de Diane 35 springen eruit.