Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kroon afgevallen. Wat moet ik doen?

De noodkroon van me voortand is er net afgevallen met het eten. Kan ik gewoon verder eten nu? De tandarts kan ik niet bereiken. Moet ik wachten tot morgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je kunt rustig verder eten,en ga morgen naar de tandarts.Het heet noodkroon omdat dit niet de porseleinen kroon is die nog gemaakt wordt voor je.De tandarts zal morgen je tand weer goed schoonmaken en er een andere noodkroon opzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook in het weekend kun je een tandarts bereiken, je moet heel voorzichtig zijn met het beetje tand wat nog onder de kroon hoort te zitten, dit is heel kwetsbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt gewoon eten zonder de noodkroon en 'm morgen tijdelijk vastzetten door er wat tandpasta onder te doen. Dat is wat ik onze patiënten altijd adviseer. De tandarts kun je morgen gewoon bellen om een afspraak te maken voor het terugzetten van de noodkroon. Dit gebeurt net als de vorige keer met tijdelijk cement. Dat is zo gepiept.
Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding