Wat is de beste, liefst natuurlijke remedie tegen opvliegers?

Met uitleg van persoonlijke ervaring waarom het goed werkt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Fyto-oestrogenen zijn plantaardige hormonen die het aantal opvliegers of de hevigheid ervan verminderen. Ze komen van nature voor in bepaalde voedingsmiddelen. Aziatische vrouwen hebben nauwelijks last van opvliegers. Dit komt waarschijnlijk doordat hun voeding rijk is aan deze plantaardige hormonen. Ze komen voor in de volgende voedingsmiddelen: •Sojaproducten: Je kunt bij De Tuinen bijv. overgangstabletten kopen op basis van sojo. •Bepaalde noten en zaden, zoals amandelen, zonnebloem- en pompoenpitten, lijnzaad •Peulvruchten zoals kikkererwten, kidneybonen en linzen •Graansoorten zoals tarwe, mais, haver, gerst en rogge •Planten zoals de rode klaver en de luzerne. Naast fyto-oestrogenen bestaan er nog meer voedingsmiddelen die een gunstige werking hebben op opvliegers: •Fruit, zoals appels, perzikken, peren en mango's •Groenten zoals broccoli, paprika, rabarber en koolsoorten •Aardappels •Vetten en oliën zoals roomboter, olijfolie, sojaolie, walnootolie en zonnebloemolie •Zuivelproducten zoals bioyoghurt, sojamelk, karnemelk en kwark •Eieren •Vis zoals makreel, haring, paling, sprot en bokking •Zoetstoffen zoals honing, kandij, ahornsiroop en dadelsiroop Dit zijn natuurlijk geen wondermiddelen. Maar he zijn allemaal dingen die in mijn eetpatroon passen en ik ben heel goed door de overgang heen gekomen. Toegevoegd na 2 minuten: Praktisch gezien: Zorg dat je altijd een fris droog hemdje bij je hebt en een mini-deo in je tas. Daar heb ik al heel vaak veel plezier van gehad. FF lekker opfrissen .

Munt is bekend om zijn verkoelende effect, dus doe waar het even kan verse munt door salades. Drink pepermuntthee of doe wat etherische pepermuntolie in het badwater. Salie staat bekend als het kruid van de ouderdom. Maak een versterkende saliewijn van een handvol vers salieblad dat u minstens twee weken in een fles goede witte wijn laat trekken. Zoet hem met honig en laat hem nog een week staan. Zeef de wijn door een doek en giet hem in flessen. Een glas voor de lunch en het avondeten werkt uiterst heilzaam. Een ander goed tonicum voor de menopauze bestaat uit bladeren van komkomerkruid, citroenmelisse, framboos en weegbree en zuringwortel. Week de kruiden in heet water en drink de vloeistof verspreid over de dag om u helemaal op te peppen. Selenium, als onderdeel van een goed anti-oxidantensupplement, kan opvliegers en nachtelijk zweten verminderen, net als vitamine C. Mijn moeder gebruikte selenium en het hielp bij haar erg goed. Maar een vriendin van mijn moeder dronk veel muntthee tijdens een opvlieger en daar ging het sneller van weg. Dus ik denk dat het bij iedereen verschillend is wat het beste helpt.

Een lauwe douche, frisse lucht, de zinnen verzetten. Toegevoegd na 1 minuut: Oh,,lees graag uitleg over persoonlijke ervaring. Nou dat was persoonlijke ervaring dus;)

De beste remedie, is om de opvliegers goed door en door te ervaren. Nu zal je waarschijnlijk het erg vervelend vinden en staat je gedachten voornamelijk op: nee, niet nu, ga weg... Maar onderzoek en observeer waar je vliegers begint, hoe het zich verspreidt en hoe het je lichaam weer verlaat. Wanneer is het warm, wanneer wordt het koel, wat gaat er aan vooraf. Vaak zijn vliegers toch een emotionele stress, een gebeurtenis vooraf. Leer je vliegers kennen, en je zult het niet meer als een enorme last ervaren. Soms zul je er waarschijnlijk enorm blij om zijn, omdat je een hele tijd ervoor ontzettend koud hebt gehad. Ik heb geen ervaring hoor, ben van het andere geslacht. Maar ik heb mijn voormalige vriendin wel ermee geholpen.

Opvliegers duren maar kort gelukkig en ik heb ze inmiddels geaccepteerd. Ik heb er alleen `s avonds wel eens last van, maar lig niet in bed te zweten, zoals mijn moeder had, die was echt kletsnat en bij haar hielpen toen alleen hormoonpreparaten. Ik heb dus in dat opzicht geluk, want ik mag geen hormonen slikken, mijn lever reageert daar op. Als ik zo`n opvlieger voel, ga ik bewust ontspannen en concentreer me op mijn ademhaling. Leg mijn handen op mijn onderbuik,en adem naar mijn handen toe, je zet dus je buik uit bij het inademen. Ik adem dus in met mijn neus. Bij het uitademen laat je de lucht zacht blazend weer uit je buik komen. Adem langzaam en diep in en uit. Door je op je ademhaling te concentreren vergeet je als het ware je opvlieger en is hij zo weer voorbij. Je wordt ook nog eens ontspannen. Mij helpt dit prima en heb er dan ook eigenlijk geen last van.

Ik heb ze gewoon verduurd, me er niet aan geergerd, en ik gaf uitleg waarom ik zo rood en zweterig werd. Sommige vrouwen hebben het extreem erg. S nachts onder de douche moeten en zich totaal moeten verschonen. Als je het niet meer kunt uithouden, is het moment gekomen om het als een ziekte te zien en de dokter te laten ondersteunen met hormoontabletjes. Verder hoort het er gewoon bij, en moeten we er even doorheen (bij sommige vrouwen duurt het jaren).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100