Hoe gaat een echo van de darmen in zijn werking?

Krijg je dan narcose en doet dat ook pijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Je krijgt geen narcose. Pijn is een groot woord. Wel is het onprettig.

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=ziektebeelden&item_id=592&ziektebeelden=ziektebeeld_item

Hoe verloopt een echo-endoscopie via de anus?

Tijdens een echo-endoscopie via de anus ligt de patiënt op zijn linkerzij op de onderzoeksbank. De MDL-arts schuift de endoscoop via de anus een klein stukje in de darm, zodat hij het gebied rond de anus en de endeldarm kan bekijken. Vervolgens wordt er water in de endeldarm gebracht. Dit doet de arts omdat water geluidsgolven beter geleidt.
Een echo-endoscopie via de anus neemt ongeveer een half uur in beslag.

Voorbereiding op echo-endoscopie via de anus

De voorbereiding is erop gericht de meeste ontlasting uit het laatste deel van de darm te verwijderen. Meestal bestaat zij uit het toedienen van een klysma. Omdat de voorbereiding per kliniek verschilt wordt zij hier niet verder besproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is het echt een echo? Meestal worden darmen onderzocht d.m.v. een onderzoek met inwendige camera, een zogenaamde endoscopie.

Voor een endoscopie krijg je een roesje (prikje in je been), je bent dan niet helemaal 'weg' en er wordt lucht in de darmen geblazen. Vervolgens moet je op je zij liggen om de lucht er weer uit te blazen (gewoon winden laten en je niet generen, iedereen op die kamer doet het)

Ik heb dit onderzoek gehad en het was totaal pijnloos. Het prikje in het been was niks bijzonders.
13 jaar geleden
als het echt een echografie is dan is het een pijnloos onderzoek.In link beschrijving van echografie alhoewel het bij de darmen meestal over een endoscopie gaat(?)
fremar