Kun je kamferspiritus ook onder je oksels smeren?

Eigenlijk is deze vraag een halve grap :-)
Ik had erge last van zweetvoeten en ik las op GV een tip over kamferspiritus, dus dat heb ik geprobeerd, en het helpt echt heel erg goed.

Maar toen zei mijn vriend, dat hij het onder zijn oksels ging smeren, tegen zweet.

Zou dit ook kunnen, en werken?

11 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik denk dat dat gaat branden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ja dat denk ik eigenlijk ook. Ik ga het ook echt niet proberen. hehe, maar ik vond de gedachte wel grappig.

Het beste antwoord

Kamferspiritus is vooral bedoeld om de huid te verharden.
Dus als je het op je voeten smeert, dan wordt de huid harden en doordat het minder week is, minder nat wordt, krijg je dan ook minder snel blaren.

Vroeger gebruikten wij kamferspiritus op schrale handen.
Dat beet wel.
Maar 's morgens waren je handen dan weer wonderlijk zacht.

Als je dus een gezonde okselhuid hebt, zou ik dat er best durven opsmeren.

Het is net zoiets als met aluin.
Dat wordt veel verwerkt in deodorants, maar mijn schoondochter vertelde dat zij nu pure aluin op haar
oksels doet tegen zweten. Schijnt heel goed te helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bedankt momomo...dinges :-)
Ik denk dat ik het gewoon stiekem onder mijn vriend zijn oksels ga smeren als hij slaapt. Hij slaapt toch overal doorheen hehe. Oh nee toch maar niet, die zooi stinkt zo, lig ik er de hele nacht in ;-) Dat van die Aluin wist ik niet.