Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

met je tandenborstel iedere dag je tong meepoetsen, eventueel combineren met een tongschraper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft me geholpen.

Andere antwoorden (3)

Met een tongschraper wellicht. Hier op GV zijn daar diverse vragen over te vinden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Weet je waar je tong groen van wordt? Groen is namelijk een beetje een vreemde kleur. De aanslag 'hoort' wit te zijn en krijgt zijn kleur van dingen die je eet/producten die je gebruikt. Bijvoorbeeld gekleurde frisdranken, koffie, mondwater, tandpasta, kauwgom e.d.. Als je weet welk product de kleur van de aanslag veroorzaakt kun je deze minder gaan gebruiken. Daarnaast kun je bij de drogist eventueel een tongschraper kopen. Ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar bij correct gebruikt kan je er een groot deel van de aanslag op de tong mee verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt groen is, zou ik even langs de huisarts gaan. Kijk uit met tongschrapers, want die schrapen ook de goede bacteriën weg die nodig zijn voor een juiste balans in je mond. Door teveel schrapen kun je schimmelvorming krijgen in de plooien van je tong.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is niet super groen gewoon een beetje achterin.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding