met je tandenborstel iedere dag je tong meepoetsen, eventueel combineren met een tongschraper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft me geholpen.

Andere antwoorden (3)

Met een tongschraper wellicht. Hier op GV zijn daar diverse vragen over te vinden.
12 jaar geleden
Weet je waar je tong groen van wordt? Groen is namelijk een beetje een vreemde kleur. De aanslag 'hoort' wit te zijn en krijgt zijn kleur van dingen die je eet/producten die je gebruikt. Bijvoorbeeld gekleurde frisdranken, koffie, mondwater, tandpasta, kauwgom e.d.. Als je weet welk product de kleur van de aanslag veroorzaakt kun je deze minder gaan gebruiken. Daarnaast kun je bij de drogist eventueel een tongschraper kopen. Ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar bij correct gebruikt kan je er een groot deel van de aanslag op de tong mee verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt groen is, zou ik even langs de huisarts gaan. Kijk uit met tongschrapers, want die schrapen ook de goede bacteriën weg die nodig zijn voor een juiste balans in je mond. Door teveel schrapen kun je schimmelvorming krijgen in de plooien van je tong.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is niet super groen gewoon een beetje achterin.