werkt een slaapmiddel op natuurlijke basis (valeriaan, hop en melisse) direct of moet je het middel een tijdje slikken voordat je het effect merkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Een slaapmiddel werkt altijd min of meer meteen, anders zou je er bijvoorbeeld overdag slaperig van worden. Valeriaan bijvoorbeeld werk na een uurtje. Overigens zijn de middelen die je opnoemt milde middelen die licht kalmerend werken. Dus je valt er niet meteen van in slaap, het kalmeert en daardoor slaap je gemakkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je het nu inneemt werkt het over een half uurtje, dus je hoeft niet alvast een week van te voren te beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft het niet op de rand van je bed in te nemen, want zo heel erg snel werkt het niet. (helaas)

meestal is het zo dat je met 2 tot 3 weken kan zeggen of het werkt, maar eerder kan natuurlijk ook.
waarschijnlijk kan de bijsluiter of de info op de verpakking hier ook duidelijkheid over geven.

tijdje proberen dus, voordat je kan zeggen of dit voor jou een goed middel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat verschilt per mens, meestal werkt het slaapmiddel meteen.. Maar gebruik het slaapmiddel nooit te lang, want dan went het lichaam er zo aan dat het het belangrijke slaap stofje melatonine niet meer aanmaakt, dan kan je nooit echt goed mer slapen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hop werkt bij mij goed!

tenminste in een mix van water gerstemout en hop + nog wat andere toevoegingen.

O ja en het drankje moet wel lang genoeg in de koelkast gelegen hebben.

En het liefst zoveel mogelijk, maar dan wel met een groen etiket!