hoe kom ik aan die rode vlekken door warmte af?

Als ik ergens ben waar het warm is , krijg ik een heel rood masker op mijn gezicht en borst. Mijn huid is dan heel droog en vuurrood. Als ik dan weer naar buiten ga neemt het af. Hoe kan dit en wat kan ik er tegen doen, behalve dunne kleren aantrekken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Reddie
10 jaar geleden
Als het warm is gaan de bloedvaten in je huid verder open staan om meer warmte kwijt te raken. Door de huid zie je dan het rode bloed duidelijker, dus krijg je een rode kleur.
Kennelijk liggen er bij jou erg veel bloedvaatjes erg dicht onder de huid. Of misschien wel in de huid.
Daar is niet veel aan te doe, vrees ik. Misschien je gezicht, handen en polsen een tijdje onder de koele kraan houden.
Dunnere kleren helpen niet echt, denk ik. Dan kan de warmte nog eerder je huid bereiken.

Antwoorden (1)

Ik heb ook altijd warme wangen. Ik heb in mijn handtas een Brumisateur zitten, een soort spuitbus met water. Ik spray dan mijn wangen totdat ze iets afkoelen. Ik kan natuurlijk ook een plantenspuit gebruiken maar die past niet in mijn handtas ;-)

Ik koop de Brumisateur van Evian meestal bij de DA Drogist. Het ligt vaak bij de zonnebrand. Ze zijn niet goedkoop maar je doet er best lang mee.