Werkt magnesium echt tegen zoveel "kwaaltjes"?

Zoals depressie,pms,pijnlijke spieren en botten,hartkloppingen,slapeloosheid,enz. Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Een tekort aan magnesium kan zorgen voor allerlei gezondheidsklachten en oa de volgende klachten doen verergeren of zelfs ontstaan, waaronder: hoofdpijn en migraine, depressie, depressie rondom de bevalling (voor en na), manische depressiviteit, fibromyalgie, stress en kramp of kolieken.

Magnesium helpt dus niet om kwaaltjes weg te krijgen, maar voorkomt kwaaltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een mineraal dat je nodig hebt, zoals vele mineralen. En net als bij vitamines geldt ook hier: je kunt niet zonder, maar je mag er ook niet teveel van binnen krijgen. Dus niet zonder overleg met je huisarts supplementen gaan slikken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Magnesium is belangrijk voor de spier- en zenuwwerking en het omzetten van bloedsuiker in energie. Een gebrek aan magnesium kan epilepsie, nierstenen en hartkwalen veroorzaken. Aderverkalking kan toenemen en je kunt spierkrampen krijgen. Mineralen en vitamines werken samen. Het is niet verstandig om er van één extra te nemen. Daarom wordt magnesium meestal samen met calcium en soms met vitamine B6 in tabletten verwerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat noem ik een gedegen antwoord.
Helaas kan ik je (nog) niet 'plussen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, lifehacker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een schot in de roos, dikke +
Ik neem magnesium in bepaalde periodes, en voel me dan toch wel effektief beter. Ik ben een nerveus iemand, en voel toch wel het verschil. ik heb ook meer energie wanneer ik zo'n kuur volg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een tekort aan magnesium kan klachten veroorzaken. akkoord. maar extra magnesium helpt alleen als er een tekort is. je zult dat eerst moeten vaststellen.
als er geen tekort en je gebruikt toch extra magnesium, dan roep je weer andere problemen op en die kunnen dan wel eens erger zijn dan de huidige problemen.
dat geld voor elk mineraal, vitamine enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken ook iemand die zweert bij magnesium in combinatie met calcium tegen restless legs.