Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet een goed middel tegen overgangsklachten?

Ik ben op zoek naar een natuurlijk middel tegen slaapstoornissen en hevig transpireren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bezoek de site,, Vrouw en Overgang,,.

Bent u heel lang zoet mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

vrouwenmantel is een plantje dat uitstekend helpt bij allerlei vrouwenklachten. Misschien kan je daar een tictuur van vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb heel veel baat gehad bij Ymea...
verkrijgbaar bij kruidvat...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paroxetine wordt wel gebruikt tegen overgangsklachten. Dit middel is alleen op recept verkrijgbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
volgens de bijsluiter wordt het ingezet tegen depressies en angststoornissen.
overgangsklachten worden niet genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het voor school moeten leren.
Heb even gekeken of ik het misschien ergens terug kon vinden, op apotheek.nl heb ik het volgende gevonden: Paroxetine
De werkzame stof in Paroxetine is paroxetine. Paroxetine behoort tot de serotonineheropnameremmers, ofwel SSRI's. Het regelt in de hersenen de hoeveelheid serotonine. Deze lichaamseigen stof speelt een rol bij emoties en stemmingen. SSRI's verbeteren de stemming en verminderen angsten. Artsen schrijven het voor bij depressie en bij angststoornissen, zoals een dwangstoornis, paniekstoornis, sociale fobie en posttraumatische stressstoornis. Het wordt ook gebruikt bij zenuwpijn, bij bepaalde soorten jeuk, bij seksuele stoornissen (vroegtijdige zaadlozing) en bij opvliegers tijdens de overgang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet trouwens niet precies wat haar klachten zijn. Dus kan zijn dat ze de klachten, waartegen dit middel gebruikt word, niet heeft.
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt voor de toelichting, ik compenseer je min even.
Famosan van Dr.Vogel heeft mij goed geholpen. Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breng eens een bezoek aan een overgangsconsulente, zij kan je adviseren wat voor jou persoonlijk het beste is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb verschillende alternatieve middelen gebruikt, maar niets hielp. Daarom laat ik de natuur zijn gang maar gaan, je zal er toch doorheen moeten. En uiteindelijk zullen de overgangsverschijnselen toch wel minder worden dan voorheen. Dat merk ik nu al.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding