Meestal komt een wrat niet terug als je deze door een arts hebt laten verwijderen. Ga ervoor naar de huisarts, die doet het meestal zelf.
Als je er niks aan doet, kan de wrat heel lang blijven, maar kan er zomaar vanzelf 'uitvallen'. Je kunt ook zelf proberen de wrat te verwijderen, bijvoorbeeld met Wartner. Ik hier zelf de ervaring mee dat het niet diep genoeg gaat, de wrat was weg, maar kwam weer terug.
Het gekke is dat de wrat wegging en dag nadat ik een afspraak had gemaakt om te laten verwijderen! Ik denk dat de wrat bang werd ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wratten gaan na ongeveer een jaar vanzelf weer weg. Wordt namelijk veroorzaakt door een virus dat na zoveel tijd weer is uitgewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voetwratjes kunnen langer blijven en zijn ook hardnekkiger in de verwijdering zij kunnen wel 2 jaar of nog wat langer aanwezig zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige wratten gaan weg ..sommige niet.
wratten kunnen ook besmettelijk zijn ..en kan je jezelf en andere besmetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op den duur gaan ze wel weg, maar je kunt ze ook een beetje helpen. Ik had zo'n irritant op m'n bovenbeen. Eén keer behandeld (met Wartner) en nu na twee maande is er niet meer meer van te zien, dan een klein wit plekje.
13 jaar geleden
Een wrat verdwijnt meestal vanzelf na ongeveer een jaar. Vaak zitten ze op de handen waar ze zowel hinderlijk kunnen zijn als ontsierend. Op de voeten zijn wratten vaak hinderlijk en pijnlijk. Dan kun je ze verwijderen met bijvoorbeeld chemische hulpmiddelen. Wratten op de voet kun je beter (grotendeels) laten wegsnijden door de huisarts. De huidlagen zijn daar zo dik dat vloeistofjes moeilijker doordringen in de hele wrat. Dan heb je nog waterwratten, die zonder behandeling verdwijnen en genitale wratten die je beter kunt (laten) behandelen.