Een kleikuur is een mineralen kuur.
Mariadistel is een plant, dus organisch.
Het lijkt me geen enkel probleem, de calcium in de klei, kan zelfs de opname soms bevorderen.
Je eet nu toch ook nog groente, veel soorten groente zijn ook geneeskrachtig.
Wel veel water drinken en de koffie maar voorlopig vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks voor je antwoord. Ik doe s ochtends en savonds een kleikuur en tijdens de maaltijd een capsule mariadistel. Verder eet ik gewoon normaal. Ik gebruik het om mijn lichaam te ondersteunen bij het afvoeren van afvalstoffen. Mijn leverwaarden zijn iets verhoogd. Niet zorg wekkend maar het feit dat ze verhoogd zijn baart mij zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg het idee dat je zelf maar wat afrommelt zonder begeleiding of adviezen.
je zegt dat je verder normaal eet, weet je dan ook wel, welk voesel en dranken de lever erg veel belasten?
Bijna al de problemen met onze lever worden juist veroorzaakt door verkeerd voedsel.
Mariadistel is een uitstekende keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA dat is idd wel zo. Ik heb een tijdje bij een natuurarts gelopen. Maar 90 euro per half uur kon ik niet meer ophoesten. Nu lees ik mij veel in en als ik twijfel vraag ik raad. Ik doe geen gekke dingen hoor. Gewoon een klei kuur ter ondersteuning en mariadistel. Heb niet het idee dat hier iets fout mee kan gaan. Ik ga niet vasten ofzo. En kwa voedsel heb ik mij ook goed ingelezen. Dus ik vermijd het en als ik het echt niet kan weerstaan dan beperk ik het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
90 euro voor een half uur is wel heel erg veel!!
kan me voorstellen dat je het niet meer kan ophoesten.
En op internet kan je heel erg veel vinden.
Ik heb zelf al tientallen jaren problemen met mijn lever( gal) is aangeboren.
Wat mij heel goed helpt is de wortel van de paardebloem en de bladeren er van ,is te koop onder de naam Taraxacum, kan je over enkele maanden zo weer overal plukken, iedere dag eet ik er twee blaadjes van, net een konijn ;-)
Smaken naar rauwe andijvie of witlof.
Ook kan je op stukjes wortel kauwen, die kan je ook drogen voor de winter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi Eddijst, Je bedoelt gewoon die paardenbloemen die overal groeien toch? Ik ben zelf heel erg van de kruiden maar vind het eng om gewoon uit de natuur te eten. Ben altijd bang dat ik iets verkeerd eet dan. Raar eigenlijk. Als ik het zelf kweek eet ik het wel want dan weet ik zeker dat het goed is omdat ik het zo heb gekocht. Haha belachelijk eigenlijk. Wat vervelend voor je dat je Gal zo naar doet. Ik heb nu Mariadistel en heb besloten dit eerst te doen en daarna misschien een klei kuur. Ik heb mij er namelijk meer in verdiept en kwam dit tegen http://www.sorag.nl/acrobat_files/gratis_cursus/minicursus_juni_08.pdf behoorlijk heftig dan. Aangezien ik mijn lichaam eerst wil laten herstellen. Ben trouwens ook overgestapt op andere oogdruppels (glaucoom) dit was een nieuw soort druppels en in de bijsluiter stond dat je leverklachten moest melden. Dus nu gaan we uitsluiten of het eventueel daar door kan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor de gewone paardbloem. nu al te vinden in gazon of berm.Wortels er uit steken , wassen en drogen.
Smaakt eerst bitter later zoet, iedere dag een stukje wortel ( kauwen)
paardebloem kan je naast andere kruiden gebruiken.
Uit de bladeren en wortels komt wit sap.