Zijn de echina tabletten van de Action net zo werkzaam als die van A. Vogel?

De echina force tabletten van A. Vogel hebbeb me m.i geholpen eerder om een griep te voorkomen.

Heb laatst een potje bij de action voor nog geen 3 euro gekocht, echter kan ik ze nog niet vergelijken, geen griepverschijnselen.
Die van de action zijn wel kleiner en in kauwvorm.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
Op wat voor manier helpt zo'n pilletje tegen een virus?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Riks... Zo'n pilletje werkt op psychologisch niveau. Als je maar gelooft dat je niet ziek kan worden. Geef je minder snel toe aan het ziek zijn.
Er zit immers veel te weinig werkzame stof in die pillen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geldt dat ook niet voor de 'reguliere' medicijnen?

Het beste antwoord

Het gaat om de hoeveelheid werkzame stof, dat kun je zien op de verpakking. Als je van de goedkope 3 x zo veel in moet nemen om aan dezelfde hoeveelheid werkzame stof te komen is het niet zo goedkoop meer. Het werkt vooral preventief, in tijden van minder weerstand om dat wat of te krikken. En als ondersteuning in het herstelproces. Het maakt je niet beter dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk werkt het 'even goed'. Het is niet bewezen dat echina positieve werking heeft. Hetgeen dat waarschijnlijk (of in ieder geval) werkt is het placebo effect.

Het maakt dan ook weinig uit welke tabletten je neemt en van welk merk.

Zie: http://www.skepsis.nl/echinacea.html
9 jaar geleden
Als er precies dezelfde stoffen inzitten (en dezelfde hoeveelheid) ga ik er van uit dat het even goed helpt. Vergelijk de ingrediënten eens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Echina is een plantenextract, waarbij totaal onbekend is wat mogelijk een werkzame stof is. Mogelijk geen enkele.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet helpt.
Het placebo effekt bestaat, en werkt echt.