Hoe maak ik gemberwortel drank tegen cholesterol

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een nog beter idee: ga voor advies naar een echte dokter in plaats van zelf wondermiddeltjes proberen te maken.

Het beste antwoord

Ik weet dat ze in Indonesië Gemberthee maken door plakjes verse gemberwortel gedurende enkele minuten te koken.
Ik weet niet of je dat bedoeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens wetenschapper en vooraanstaand kruidendeskundige Dr.Stephen Fulder is er geen beter middel om alledaagse kwalen te bestrijden dan gember. Hij is er zelfs van overtuigd dat geen enkele ander kruid gember kan vervangen als het om misselijkheid en braken gaat.

Zo is uit een onderzoek in het Bartholomew's Hospital in Londen gebleken, dat gember het ideale middel is om misselijkheid bij patiënten die bijkomen uit de narcose na een operatieve ingreep te voorkomen.

Hebt u last van reis- of zeeziekte, neem dan een half uur voor vertrek 1 gram gedroogde gember in. Kauw ook tijdens de reis op stukjes gember. Volgens Fulder wordt de reis er een stuk plezieriger door.

Last van pijnlijke gewrichten of spieren? Meng één deel gembersap met 5 delen sesamolie en wrijf de pijnlije plekkken ermee in. U kunt de olie ook gebruiken bij oorpijn door twee druppels in een plukje watten te laten trekken en dit in de gehoorgang aan te brengen.

Voor problemen met de luchtwegen kan een gembercompres worden gebruikt: doe 100 gram fijngeraspte gember in een goed dichtgebonden linnen of katoenen zakje. Leg dit vervolgens in een grote schaal heet water van ongeveer 70 graden C. Houd deze temperatuur op peil tot het water geel verkleurt (u mag het water eventueel iets warmer maken). Dompel een handdoek in deze vloeistof en leg deze zo heet mogelijk op de borst.
Bij afkoeling de vloeistof opnieuw verhitten. Als de huid rood is geworden heeft het compres zijn werk gedaan en is de bloedcirculatie in dat gebied gestimuleerd.

Op dezelfde manier kunt u te werk gaan bij pijn, zwelling en ontstekingen.

Om het transpireren te bevorderen, matige koorts te bedwingen en een verkoudheid of griep te verdrijven, kan een gemberdrankje worden gemaakt: rasp een stukje verse gember ter grootte van een half suikerklontje (ca. 1 gram) boven een waterglas. Voeg het sap van een halve citroen toe, vul het glas verder met heet water en zoet het met een weinig honing.

Maar ook als u niets mankeert, is gember oergezond. Maak eens appel-gember-jam: kook 1 kilo suiker in 1 liter water, voeg 1 kilo geschilde en klein gesneden appeltjes (zonder klokhuis) toe en 50 gram geraspte gemberwortel. Zet de jam op een laag vuur tot het helder is en giet de jam vervolgens over in potjes. Verrukkelijk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bespaar je de moeite.
Met voeding kun je maar zeer minimaal je cholesterol omlaag brengen en al helemaal niet met gember.
Cholesterol is een vetsoort die er in twee varianten is.
De zogenaamde goede en slechte cholesterol.
Daar ga ik hier niet op in, want dat is een heel verhaal.
Zorg met sporten / werken / bewegen, dat je je vetten goed verbrandt.
Als je dan toch een gemberdrankje wilt maken kun je thee zetten van een vers stukje gemberwortel. Dit is vrijwel altijd te koop bij de turkse of marokkaanse winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou wel zo sportief zijn om de minnetjes te motiveren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door mij gecompenseerd met een plus want je hebt helemaal gelijk met je stelling dat cholesterol niet tot nauwelijks gunstig te beïnvloeden is met voedingsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal waar en die minnetjes, ach, glimlach er maar om.
het is hun manier van afkeuren van de alternatieve geneeskunst en motivatie hebben ze niet want ze weten niet waar ze over praten.
+
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
" en al helemaal niet met gember."
Ik geef je een min. Een wetenschappelijke studie van 2008 heeft aangetoond dat gember wel degelijk een gunstige invloed heeft op je cholesterolwaarden.
Zie bron:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18813412 Een citaat uit de bron:
"CONCLUSIE:
De resultaten laten zien dat gember een significant lipidenverlagend effect heeft in vergelijking met placebo."
Laten we eerst even vaststellen dat cholesterol een vitale stof is. Je kunt absoluut niet zonder. Je cholesterol gunstig beïnvloeden met je voeding is nauwelijks tot niet mogelijk omdat het lichaam altijd de hoeveelheid aanmaakt die nodig is. Je moet gewoon streven naar een gezond leefpatroon en daar passen kruiden als gember en geelwortel, die inderdaad een gunstige naam hebben, uitstekend in.

Omgekeerd, ongunstig beïnvloeden is veel beter mogelijk. Denk daarbij aan een overmaat aan geraffineerde voedselproducten, zoals kunstmatig geharde plantaardige olie en HFCS, oftewel fructose.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zinvol. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind ik ook!+