Wat zijn homeopathische middelen die kunnen ondersteunen bij een operatie?

mij is al van alles gezegd : neem arnica 200 K neem dit neem dat.... maar ik vind nergens voldoende staving van wat er juist goed of niet goed is. en waarom.
Daarom graag een tip.

Het beste antwoord

Begin een week voor de operatie met Arnica D6 druppels of tabletten, dat zorgt ervoor dat kneuzingen en blauwe plekken sneller genezen, ook operatiewonden en bij het trekken van tanden en kiezen helpt dit een sneller genezingsproces.
Ik heb het zelf voor een operatie geprobeerd en zou het de volgende keer zeker weer doen, ook de artsen vonden het een goed idee.

Toegevoegd na 4 minuten:
Doorslikken totdat de wond genezen is, eventueel aan je arts vragen of hij het een goed idee vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
okee, doe ik, blijkbaar is arnica idd de sleutel....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik blijf altijd met 1 vraag zitten.....je weet nooit of je lichaam zonder middeltjes net zo snel genezen zou zijn. Tuurlijk telt baat het niet..........maar homeopathische producten zijn gewoon best duur....is er ook wetenschappelijk bewijs dat het echt werkt en waarom het zou werken vraag ik me dan af....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Homeopatische producten kunnen net als de phytotherapeutische middelen echt wel schade toebrengen, onderschat dat niet, vaak worden er giftige planten gebruikt bijv.
Nee, het is niet als geneesmiddel geregistreerd, maar veel mensen (die ik ken) hebben er baat bij, ikzelf dus ook, ik heb ook nog nooit een arts meegemaakt die Arnica geen goed idee vond, terwijl dat met andere middelen wel het geval was, lees wel goed de gebruiksaanwijzing in de verpakking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde ook met baat het niet.......volgens de gebruiksaanwijzing natuurlijk {^_^}
liveisgreat
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. het valt me op dat elke vraag die men stelt over homeopathie resulteert in een hoop reacties (of antwoorden) dat het niet wetenschappelijk bewezen is. Net alsof wetenschap de enige zaligmakende manier is om iets te bewijzen. Ik begrijp de behoefte niet van mensen om telkens weer te zeggen dat homeopathie niet werkt, aan zulke antwoorden heb je echt niks. Net als jij heb ik al positieve ervaringen gehad met homeopathie, idem mijn dochter toen ze nog baby was idem de kat van mn zus. Het kan natuurlijk dat bij baby's en katten het placebo-effect speelt :-) maar ik vermoed eerder van niet.
Ikzelf heb ooit een diagnose gekregen dat mn nieren slecht waren en ik rechtstreeks naar de nierdialyse toe evolueerde. Maar dankzij natuurlijke middelen ben ik er helemaal door geraakt, niks dialyse en geen last meer van gelijk wat aan mijn nieren.
Fijn dat ik toch een antwoord heb gekregen dat ook nog zinvol is.