Hoe verminder je de zichtbaarheid van een litteken?

Ik heb op mijn arm een redelijk zichtbaar litteken. Ik ga in de vakantie werken en dan wil ik hem eigenlijk een beetje camoufleren.
Ik gebruik al littekenzalf van Biodermal, maar weet er iemand nog iets van make-up ofzo om hem te bedekken tijdens het werken? Ik loop nu altijd met een zweetbandje erop, maar dat mag niet tijdens het werk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Gebruik vervolgens een camouflagestift in de juiste tint om het litteken minder opvallend te maken. Gebruik geen camouflagestift met een roze ondertoon, hierdoor benadruk je juist de roodheid van het litteken. Kies liever voor een camouflagestift met een gele ondertoon, dit verbergt beter de roodheid. Daarbij is het resultaat nog beter als je een tint gebruikt die iets donkerder is dan de natuurlijke tint van de huid omdat alles wat je donkerder maakt naar achter valt (minder opvalt).

Er zijn speciale foundations ontwikkeld voor littekens. Voorbeelden hiervan zijn onder andere; Dermablend van Vichy en foundations van het merk Coverderm of Dermacolor. Breng de foundation aan met een sponsje. Eerst breng je een dun laagje aan en afhankelijk van de zichtbaarheid van het litteken breng je meer aan. Zorg ervoor dat de foundation gelijkmatig over je arm wordt verspreid. Fixeer vervolgens de foundation door poeder aan te brengen. De huid krijgt hierdoor ook een matte uitstraling. Om het litteken nog minder op te laten vallen breng je iets meer poeder aan op de plek van het litteken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voordat je make-up op gaat brengen over een litteken raden we je aan om eerst een crème aan te brengen die rijk is aan vitamine E. Vitamine E staat bekend om zijn huidherstellend en verzachtend vermogen. Masseer de crème zachtjes in. De huid van het litteken wordt hierdoor zachter.

Toegevoegd na 21 uur:
Je kunt ook nog een proffesionele behandeling met Dermatix proberen!!

http://dermatix.nl/

Toegevoegd na 21 uur:
Proffesionele moet natuurlijk zijn professionele.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt, ik heb een camouflagestift, foundation, poeder en vitamine E crème gekocht vanmiddag en het gelijk uitgeprobeerd. Het werkte super! Als je er niet op lette zag je het amper en ik was in totaal maar 15 euro kwijt. (:

Andere antwoorden (5)

Een camouflagestift of -crème plus eventueel een foundation in de kleur van je arm zou je kunnen proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het litteken vers is, dus aan het genezen, dagelijks behandelen met baby olie,het zal zo goed als onzichtbaar worden. Bij een bestaand litteken valt er niets anders te doen dan hey op een of andere manier te maskeren.
Maar ook met litteken zul je heus wel geaccepteerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bio-oil te koop bij kruidvat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak laten mensen er een tattoo overheen zetten, maar natuurlijk is dit niet voor iedereen de beste oplossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Clinic heeft een covercreme die goed werkt. Kijk even bij de parfumerie winkels bijvoorbeeld douglas. Als het goed is heb je daar ook adviseurs. Zij kunnen aangeven welke kleur het beste bij je past.

Je kunt ook een paar armbanden om doen. Deze zorgen er ook voor dat het niet al te veel op valt.
Succes!