Zijn er bepaalde kruiden die het maagzuur kunnen remmen?

Hallo,

bestaan er bepaalde kruiden waarvan ze bekend zijn dat ze het maagzuur (reflux) kunnen remmen?

Misschien een kruidenmix om thee van te maken?

Alvast hartelijk dank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Volgens het boekje van Klazien uit Zalk helpt selderie tegen maagzuur. Ook hopthee zou hiertegen helpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb nog even verder gezocht en ook nog gevonden: kamillethee en geitemelk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het eten van blaadjes basilicum is ook tegen maagzuur..
en havermoutvlokken puur eten bind ook het maagzuur..
het drinken van citroenmelisse is ook goed tegen maagzuur en kamillethee ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van havermoutvlokken puur eten heb ik ook gehoord, maar het eten daarvan met koude melk, zou dat ook niet helpen? Wat denk je daarvan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee melk maakt weer zuur aan..
gewoon puur, als je maagzuur hebt een eetlepel met havermout in je mond en goed en lang erop kauwen..dan door slikken..
het drinken van aardappelvocht helpt ook tegen maagzuur.. dus aardappelen koken, het vocht afkoelen en steeds slokje drinken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm, zal ik zeker in het oog houden, alvast heel erg bedankt voor de tip hoor! :) Nog een ander vraagje; ik lees dat gember, zouthoutwortel etc. ook helpen tegen maagzuur, maar omdat ik pure gember zeer sterk van smaak vind, vroeg ik mij af of deze kruiden na het koken hun geneeskrachtige werken nog behouden of verliezen? Heb je daar enig idee van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het kan beide.je kan de wortel rauw eten maar je kan er ook weer thee van zetten..
zoethout kan idd ook goed zijn..zoethout kan je zo eten en ook weer thee van maken..
muntthee is ook goed tegen maagzuur...jee en trouwens ook hazelnootjes..goed kauwen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yesss, ik ben al zo mager, dan mag ik wel wat hazelnootjes eten :D Hopelijk helpt het tevens tegen maagzuur, nog eens bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens, ik heb daarstraks "Zoethout" (Glycyrrhiza glabra) gekocht om thee van te maken en alsook gemalen gemberwortel. Mijn vraag over gemalen gember; hoeveel gram of theelepel mag ik per maaltijd of per dag daarvan eten? Enig idee?
Ja Gember eten........na de maaltijd of als je last hebt.
Verzacht.....ook blanke vla.en kamille thee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee van kalmoeswortel doet soms wonderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader nam iedere ochtend een theelepeltje Sint Jansolie, gemaakt van de bloemetjes van de plant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pepermunt, warm water, anijsmelk, kamille