Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet er bij baarmoederhalskanker-onderzoek altijd gebruik worden gemaakt van de eendenbek?

Toegevoegd na 4 minuten:
Waarom gebruiken ze niet voor iedereen het kleiner model eendenbek?

13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zet het maar neer bij reacties omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. maar er is sinds kort iets op de markt en dat heet de thuis test.
Daarmee kun je thuis zelf aan de slag . En dat is voor zover ik het begrepen heb exclusief eendenbek.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat is nodig omdat degene die het uitstrijkje neemt anders niet kan mikken. Dan heb je een wattenstaafje vol vaginaal vocht en zonder cellen van de baarmoederhals.

Maar als je moeite hebt met de eendenbek, kun je dat wel van tevoren zeggen, dan kan er rekening mee gehouden worden. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat een kleiner modelletje ook voldoet, dat is minder onaangenaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, ik vrees van wel. Niet leuk maar achteraf valt het mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat moet
door het spreiden van de ingang kan de dokter beter een monstertje nemen van de baarmoedermond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas wel, maar je kunt vragen aan de dokter of hij/zij het kleinste formaat wilt gebruiken, dat scheelt al wat
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
bij een kleine eendenbek moeten ze hem verder uit klappen de tang,een grotere die hoeft niet ze ver uit te klappen.en je kan het toch vragen bij een onderzoek,het gaat toch om jouw lichaam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding