Bij hoeveel kilo afvallen houdt men 'los vel' over?

Ik weet dat het een rare vraag is, maar ik wil het weten omdat ik heel veel afgevallen ben (ik ben 18 jaar nu), - en ik vroeg me af hoe dik iemand geweest moet zijn om van die 'slappe huid' over te houden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je jong en gezond bent, is je lichaam beter in staat om de huid enigszins aan te trekken.

Het beste antwoord

Ik ben ongeveer 55 kilo afgevallen in korte tijd en heb daarbij ook niet gesport. Ik heb dus wel last van vel teveel ;-). Ik denk als je niet in een te snel tempo afvalt en ook regelmatig sport je dat vel best strak kunt houden. Ook je leeftijd is nog laag dus ik denk dat t wel mee zal vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nanda77 !!!Gefeliciteerd!!! en hoe heb je het gedaan en ook nog zonder sporten, maar misschien wel veel bewogen/ gelopen?
jodyenboyke
12 jaar geleden
Geweldig resultaat Nanda! Knap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja heel knap dat je dat aankunt gefeliciteerd!

Andere antwoorden (2)

Als je BMI redelijk hoog is en Obesitas of zware obesitas aangeeft en jij valt af tot je weet een gezond BMI hebt dan kun je er van uit gaan dat je loshangend vel hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je 18de zal dit meevallen, huid is behoorlijk elastisch, zeker op die leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien hangt het van veel meer factoren af.
Je huid is elastisch en zal zich aanpassen.
Denk maar aan de huid van na een bevalling en zeker na de eerste want dan is hij pas eenmaal flink opgerekt.
Ook het tempo van afvallen kan een slappe huid wat verminderen, dus niet te snel,maar op jouw leeftijd als je niet extreem dik bent zal je geen/weinig huid overhouden

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewicht in kilo's is niet te beantwoorden, daar is het te verschillend voor per persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie je wel 'ns van die afvaldocu's zoals 'Obese'? Daar heb je altijd van die lui die dan extreem zwaar zijn, en als ze qua gewicht eigenlijk goed zitten een enorme bult vel overhouden. Dat wordt dan weggesneden (?) door een plastisch chirurg. Kortom, ik *vermoed* dat er toch een grens is aan wat je huid er zelf aan kan doen om weer strak te worden.
Nu is natuurlijk de vraag of zo'n afvalrace zoals op tv (een jaar extreem intensief sporten) te snel is voor de huid om bij te blijven, dat weet ik dan verder veer niet.