Hoe weet een haar op je been dat hij weer moet groeien als je hem afscheert, en wanneer hij weer moet stoppen met groeien?

Vreemd dat die haar pas gaat groeien als je hem afscheert, en ook precies op dezelfde lengte weer stopt met groeien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De haren op je benen weten niet dat ze moeten gaan groeien zodra je ze afscheert: ze groeien sowieso wel, of je ze nu afscheert of niet. De lengte van die haren wordt bepaalt door de haarzakjes, waarin de levenscyclus van de haren is vastgelegd. De levenscyclus van haren op je been is maar kort, daardoor zullen de haren vanzelf stoppen met groeien en uitvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Men krijgt 14 haren per haarcel... ik bedoel daarmee dat een cel 14 haren kan maken, die kunnen meer dan een meter lang worden... Als je ze afknipt verandert er helemaal niets in de cel, de cel merkt dat niet op...
Een haar is dun in het begin en wordt dikker, en als je ouder wordt, wordt de haardikte kleinen... zo dun zelfs dat er een holle ruimte kan ontstaan, en dan wordt je grijs...
Een haarcel groeit haren totdat hij sterft en knippen maakt niets uit...

Toegevoegd op 27-04-2009 22:40:05
de aantallen kunnen anders zijn per persoon...
dus don´t shoot me...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De haren op je been zullen maar een bepaalde lengte krijgen door de slijtage door kleding. En zoals eerder aangegeven zal de haar zich totaal niets aantrekken van het feit of dat die afgeschoren wordt...

En zolang het haarzakje niet dood is zal epileren naar mijn idee ook niets helpen. Het enige verschil is dat het haarzakje iets meer tijd nodig heeft om te herstellen en een nieuw haartje aan te maken...

Volgens mij is deze vraag al eens gesteld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sterkte van de haren bepaalt dat en niet de haar zelf.
(Bij ingegroeide haren komt er wel eens een heel lange te voorschijn. Gehoord van anderen.)