Wanneer is de pil veilig na stoppen en herstarten?

Ik ben 1 maand gestopt geweest met de pil, ik zit nu op cyclusdag 17 en wil weer met de pil beginnen, maar wanneer is deze dan weer veilig? (Geen idee of eisprong al is geweest, wel doorzichtig met bruin erin slijm verloren, voor de rest niks meer verloren is maar 1 dag geweest en op cyclusdag 15)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K

Antwoorden (2)

Het is veilig wanneer je op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken. Gewoonlijk is dat zo'n anderhalve week na de eisprong.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, maar totaal geen antwoord op de vraag van gast en gast heeft er niets aan want die heeft geen idee wanneer de eisprong was. Verder kan het zo zijn dat het nog wel een paar weken duurt voor de eerste echte menstruatie komt en al die weken is gast niet veilig. Nu is gast over een week alweer veilig als ze vanavond de eerste pil neemt.
Als je op de eerste dag van de menstruatie met je eerste pilstrip begint, ben je vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd. Wanneer je op een andere dag begint, ben je niet direct beschermd. Gebruik dan gedurende de eerste zeven dagen dat je de pil slikt ook nog een condoom als je wilt vrijen.
Dus neem het zekere voor het onzekere en gebruik zeker een week een condoom als je wilt vrijen. Verder zou ik de pil dan minstens 3 wk doorslikken en dan pas weer stoppen of gewoon nog langer doorslikken (een week stoppen hoeft helemaal niet).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor de minnaars hier lezen mijn link niet van de Nederlandse Vereniging van Huisartsen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan nu helaas geen plus geven, maar ik hoef de link niet te lezen want ik weet dat je helemaal gelijk he bt! Dus een + heb je nog tegoed van me