Mag ik bloed geven als ik temazepam gebruik om in slaap te komen?

Ik wil morgenmiddag voor het eerst bloed geven. maar gebruik savonds om in slaap te komen temazepam. Is dit toegestaan voor het bloed geven, of kan dit medicijn nog in mijn bloed zitten oid?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K
Amadea
8 jaar geleden
"Heb je onlangs (nieuwe) medicijnen gekregen? Meld dit dan bij je donatie of bel voordat je langskomt met onze donorinformatielijn (0800-5115) om erachter te komen of je bloed mag geven". http://www.sanquin.nl/bloed-geven/kan-ik-bloeddonor-worden/aanmeldingsprocedure/praktische-zaken/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad, even navragen bij de bloedbank. Veel medicijnen zijn in veel gevallen geen enkel probleem, zelfs niet als je volbloed geeft. Ik ben een echte pillendoos, en toch willen ze mijn bloed altijd GRAAG hebben. Met sticker ; dat dan weer wel.

Antwoorden (1)

Iedere keer dat je bloed wilt geven wordt er gekeken naar de medicatie die je gebruikt. Of je wel of geen bloed mag geven wordt dan bepaald door de arts. Je kunt ze ook van tevoren bellen, zodat je het zeker weet en niet voor niets daar naartoe gaat.

"Wil je bloed geven en heb je onlangs (nieuwe) medicijnen gekregen?

Meld dit dan bij je donatie of bel voordat je langskomt met onze donorinformatielijn (0800-5115) om erachter te komen of je bloed mag geven."

(veelgestelde vragen op www.sanquin.nl)