Waarom wordt medicatie voornamelijk in doordrukstrips van 10 geleverd i.p.v. 7 of 14?

Ik heb hier 4 soorten liggen en allemaal in doordrukstrips van 10 stuks.

Een huisarts schrijft veelal (bij mij dan) medicatie voor voor een week, 2 weken of whatever. De medicatie is verpakt per 10 in doordrukstrip dus voor 3 weken krijg je 2 verpakkingingen plus 1 losse tablet.
Lijkt me ook een gedoe voor de apotheek..

Toegevoegd na 31 minuten:
Het gaat om om de logica?? Mijn ervaring met huisartsen is dat ze het meestal per week uitschrijven dus waarom per 10 verpakken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
ItisILeClerc
9 jaar geleden
apothekers houden er een geheel eigen, wonderlijke logica op na
zo bestaat bij hen een periode van 3 maanden uit 12 weken

Het beste antwoord

Ik denk dat fabrikanten dit met opzet doen zodat er vaker een restant weg gegooid wordt dus zij meer van de medicijnen verkopen.