Is de kwaliteit van je slaap minder, wanneer je slaappillen gebruikt?

In plaats van 'normale' slaap?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja. De kwaliteit van je slaap gaat achteruit door het gebruik van geneesmiddelen. Inslapen gaat wel beter, maar je slaapt oppervlakkiger waardoor je overdag niet uitgerust bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, natuurlijk is een normale slaap beter dan slapen met pillen. Echter: een enkele keer slapen met behulp van een lichte pil kan geen kwaad en kan je juist helpen om uitgerust te zijn. Ik gebruik heel af en toe een hele lichte slaappil, omdat ik soms moeite heb met doorslapen. Dat werkt heel goed, zolang je er maar voor zorgt dat de dosis niet te zwaar is en als je het maar heel af en toe gebruikt. Pas op voor verslaving, want dan slaap je straks helemaal niet meer zonder pillen!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede nachtrust bestaat uit slaap in verschillende stadia.
Slaappillen kunnen er voor zorgen dat we minder diepe- en minder droomslaap hebben en voor een echt goede nachtrust hebben we alle stadia van de slaap nodig.
Incidenteel een slaappil gebruiken is niet zo erg maar van veelvuldig gebruik worden we minder fit en bovendien zijn ze verslavend en gaan steeds minder helpen.