Heeft iemand een tip voor de alergie van mij dochter

Ze is 3 jaar (14 kilo) en heeft van de huisarts al een keer claritine siroop gekregen. Dit is maar 8 weken houdbaar en ik krijg het ook bijna niet erin bij dr, zo vies. Ze is allergisch voor knaagdieren en die zien we maar af en toe (bij familie). Dus eigenlijk zou ik steeds zo'n fles van 9 euro moeten kopen , hopen dat ik het erin krijg en de rest weggooien..

Toegevoegd na 22 minuten:
Ze is zelf dol op beesten. Mijn zus heeft konijnen buiten en ze is er niet weg te houden. Ik had gehoopt op een of ander homeopatisch middeltje..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

als de siroop wel werkt zou ik het door een fruithapje verwerken
of door roosvicee
of door een beetje roomijs het is maar dat ze de werkzame stoffen binnenkrijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste reactie was, laat die familie toch die knaagdieren uit haar buurt houden. Maar het is mogelijk dat ze de allergie overwint, en dat zou wel makkelijker voor haar zijn. Dus ik zou het proberen met, wat iemand anders ook al opperde: in kleine hoeveelheden door dingen te doen die ze lekker vindt (dat spul dan).

Toegevoegd na 1 uur:
De homeopathie beoogt het bevorderen van het eigen afweersysteem. Het helpt dus nooit a la minute, maar moet langere tijd worden gebruikt.
Hieronder een link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dochter alleen allergisch is voor knaagdieren
dan zou ik echt niet , niet met haar, naar die familie gaan die knaagdieren heeft.

De gezondheid van je dochter is belangrijker dan het contact met de familie.

En als die familie toch heel graag wil dat je komt
dan kunnen zij die knaagdieren toch een poos
wegzetten, ergens een schuur ofzo, waar je dochter niet hoeft te komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Mijn zusje is allergisch voor katten. Ze werd ergens eens flink allergisch, zonder dat er een kat was. Bleek dat er twee weken geleden een dag lang een kat had rondgelopen. Het "eventjes wegzetten" van de knaagdieren heeft dus niet zoveel zin.
Je kunt vragen of ze een peuter-inhaler mag, dat is zo'n lange buis met mondkapje, waar je aan de achterkant het puffertje op vast kunt maken.

Maar de beste tip is natuurlijk om haar uit de buurt te houden van knaagdieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een allergie kan een reactie zijn op een voedselintolerantie. Dit is heel moeilijk om erachter te komen, maar er zijn veel dingen mogelijk als alle andere middeltjes niet helpen. Veel allergieen komen voort uit een koemelk-intolerantie. Schrap alle zuivel van koemelk eens enkele weken en wie weet hoe het dan gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is er ook in tabletvorm, wellicht langer houdbaar. Even goed fijnmalen (zijn ook apparaatjes voor) en met siroop naar binnen. Vast langer houdbaar.