Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je je geheugen effectief verbeteren/trainen?

Mijn geheugen laat me soms te wensen over, dus ik wil het graag effectief verbeteren.

maar hoe doe ik dat.


ps: geen Braintrainer voor DS want dat werkt niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
822

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik heb een beetje zitten koekeloeren op Google maar niet veel gevonden. Dus dan maar mijn eigen raad: geheugen spellen. zoals memorie natuurlijk, sudoku of iets anders(heb ik ook op google gezocht, maar ook niet gevonden).
Je geheugen wordt ook beter als je je brein actief houdt.
(niet te veel achter de TV).
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te oefenen. Er zijn acteurs die hele boeken uit hun hoofd kunnen citeren. Deze mensen zijn niet geboren met zo'n geheugen, dat hebben ze ontwikkeld puur door oefenen.
Probeer dagelijks teksten, beelden, en geometrische vormen te bestuderen en oefen zelfs met observatie van situaties en daarna in je hoofd een reconstructie van je observaties te laten draaien.
En ook belangrijk doe aan meditatie - dat helpt om je gedachten te laten focusseren en help enorm met je geheugen verbeteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel lezen en spelletjes doen waarbij je goed moet nadenken. Hierdoor train je je hersen denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg iets weg waar je denkt daar kijk ik nooit op die plek. Onthoud het goed en een paar dagen later ga je het je proberen te herinneren waar het lag. Hoe beter het gaat hoe langer je de dagen er tussen kunt doen. Of hoe moeilijker de plek.
Pas op! Je moet niet iets waardevols weg leggen want het kan zijn dat je het niet meer weet XD
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding