Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik erg nodig moet poepen dan krijg ik pijn in mijn benen, alsof er een zenuw bekneld zit, herkent iemand dit? Na het ontlasten is het over

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik herken het wel. 's Ochtends doe ik meestal mijn ontlasting, maar als het om een of andere reden niet lukt voel ik me heel naar. Inderdaad alsof de zenuwen door mijn lijf gieren, ik voel me dan slap. Zodra ik geweest ben is het over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar er lopen in dat gebied natuurlijk zat zenuwen.
Kan het zijn dat als je nodig moet, dat je dan ook enorme hoeveelheden ontlasting hebt? Dat maakt de kans op een beknelling van de zenuwen natuurlijk een stuk waarschijnlijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In februari j.l. is bij mij een beginnende hernia geconstateerd. De pijn/kramp trok vanover mijn bilnaad via de kuit tot in mijn grote teen. Tijdens het ontlasten nam de pijn in mijn been enorm toe en wist van ellende niet hoe ik moest zitten poepen.
Dit is voor mij zeker herkenbaar en ben er met behulp van een manueel therapeut en fysiotherapie vanaf gekomen.
Dagelijks doe ik nog oefeningen maar ben vrij van pijn.
Advies: Eerst naar de arts voor diagnose en dan een verwijzing voor fysio. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een ellende
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was gelukkig van voorbijgaande aard. Kan weer huppelen dansen en springen. En niet te vergeten pijnloos p.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wel een heel goeie hint! Deze klacht kan heel goed een symptoom zijn van een beginnende hernia of verwante rugaandoening. +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding